16. januar 2008 - 13:40Der er
5 kommentarer og 1 løsning
Kopier udvalgte Excel-celler til Word dokument med makro
Hej!
Jeg har en kolonne hvor nogen af cellerne indeholder tekst og andre er tomme.
Jeg ønsker at en makro aktiveret af en knap, starter fra toppen af kolonnen og arbejder sig nedad og på vej kopierer alle celler, der IKKE er tomme til et word dokument hvor den sætter dem op under hinanden (gerne med et par linebreaks imellem).
Ret selv til den rigtige kolonne. Jeg har sat 2 linjeskift mellem værdierne fra cellerne, når de sættes ind i Word. Du skal selv fjerne/tilføje linjeskift i koden, hvis du har behov for mere/mindre.
**************** Public Sub KopierTekstFraCeller() Dim objWord As Object Dim objDoc As Object Dim objRange As Range Dim strText As String Dim lngCell As Long
Set objWord = CreateObject("Word.application") objWord.Visible = True Set objDoc = objWord.Documents.Add
Set objRange = ActiveSheet.Range("A:A")
For lngCell = 1 To objRange.Cells.Count If objRange.Cells(lngCell) <> "" Then strText = strText & objRange.Cells(lngCell) strText = strText & vbCr & vbCr End If Next lngCell
objDoc.Range.Text = strText
Set objWord = Nothing Set objDoc = Nothing End Sub
Ja, det skulle vel ikke være umuligt at bruge noget i samme stil i Outlook. Prøv :-) Eller kast evt. et spørgsmål i Outlook-kategorien, hvis det driller.
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.