Avatar billede webhjaelp Nybegynder
16. januar 2008 - 10:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

windows application - jeg har ændret i #Region " Windows Form

Når jeg ændre i koden: #Region " Windows Form Designer generated code ", så kan jeg ikke se [Design]-siden. Hvor kan jeg modificere med dynamisk kode som overskriver eks.
Me.TextBox1.Text = ""
som jeg henter fra en fil. Og hvor jeg derefter kan se Design-siden uden at den skriver:
An error occurrer while loading the document.
Failed to parse method "InitializeComponent". The parser reported the following error 'Exception from HRESULT: 0xC0000005.', Please look in the task list for potential errors.
Avatar billede bernhof Nybegynder
16. januar 2008 - 11:52 #1
Du bør ikke ændre i indholdet af metoden "InitializeComponent", da man i værste fald kan komme ud i den situation du nævner her. Designer koden skal se ud på en bestemt måde, før designeren kan finde ud af at læse det, og derved vise dig form-designeren, og hvis du ændrer udseendet af koden for meget, giver designeren den omtalte fejl.

Hvis du eksempelvis vil sætte textbox'ens text-egenskab til noget dynamisk, bør du gøre dette i "Form_Load" eller i formens constructor ("New") EFTER kaldet til "InitializeComponent", men aldrig i selve "InitializeComponent" metoden.

For at løse dit problem, bør du rette koden i "InitializeComponent" så den ser ud som den gjorde inden du rettede den, hvis du kan huske hvordan den så ud. Benyt evt. task listen som hjælp til dette. Andet er der ikke rigtig at gøre.
Avatar billede webhjaelp Nybegynder
16. januar 2008 - 12:09 #2
jeg har prøvet med Private Sub Form_Load(), det virker ikke...
Avatar billede bernhof Nybegynder
16. januar 2008 - 12:56 #3
Jo det virker fint. Hvad/hvordan har du prøvet?
Avatar billede bernhof Nybegynder
16. januar 2008 - 14:12 #4
Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
  'Sæt textbox indhold til noget dynamisk:
  TextBox1.Text = "Dit brugernavn er: " & Environment.UserName
End Sub
Avatar billede webhjaelp Nybegynder
16. januar 2008 - 15:29 #5
Tak det virker!!!!!

Smid et svar og tak for hjælpen.
Avatar billede bernhof Nybegynder
16. januar 2008 - 15:52 #6
Svar :)