Avatar billede morpheus Nybegynder
15. januar 2008 - 21:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Breadcrumb til varegrupper

Hej...

Jeg har kigget lidt rundt i kategorien, samt i artikelsamlingen, men har ikke kunne finde det jeg mangler.

Jeg har en tabel der er struktureret som følger:

CREATE TABLE `varegrupper` (
  `id` int(11) NOT NULL auto_increment,
  `gruppe` varchar(255) NOT NULL default '' COMMENT 'Varegruppens navn',
  `parentID` int(11) NOT NULL default '0' COMMENT 'Reference til evt. overgruppe',
  `prioritet` int(11) NOT NULL default '0' COMMENT 'Varegruppens placering',
  `level` int(11) NOT NULL default '0',
  `aktiv` enum('1','0') NOT NULL default '1' COMMENT 'Definerer om varegruppen er aktiv eller inaktiv',
  `parm` varchar(255) NOT NULL default '',
  PRIMARY KEY  (`id`)
) ENGINE=MyISAM AUTO_INCREMENT=79 DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=79 ;

I denne breadcrumb-funktion jeg tidligere har arbejdet med (som nu er helt kasseret), har jeg prøvet at danne et array, ved at søge tilbage indtil jeg ramte parentID = 0... Jeg havde forestillet mig det samme skulle ske stadig.

Feltet 'level' vil jeg gerne have udfaset ved denne funktion, er der nogen derude der kan give mig et par hints/fifs/kode-eksempel?
Avatar billede htx98i17 Professor
15. januar 2008 - 22:05 #1
er dette en fortsættelse af et andet spørgsmål, eller er det en forudsætning at man ved hvad breadcrumb-funktion er for noget? :)
Avatar billede coderdk Praktikant
15. januar 2008 - 22:27 #2
Breadcrumb navigation er det du ser i toppen af eksperten "Du er her:"

Du skal bruge en rekursiv funktion, den er ikke så svær at lave... Hvis jeg har tid senere kan jeg lige demonstrere...
Avatar billede izeburn Nybegynder
15. januar 2008 - 22:28 #3
Lige noget hurtigt:

<?php

$mysql_query = "SELECT `id`, `gruppe`, `parentID` from `varegrupper` WHERE `id` = 'et eller andet sted'";
$mysql_result = mysql_query($mysql_query);

$row = mysql_fetch_array();

$breadcrumb = $row['gruppe']

while ($row['parentID'] != 0) {

    $mysql_query = "SELECT `id`, `gruppe`, `parentID` from `varegrupper` WHERE `id` = '".$row['parentID']."'";
    $mysql_result = mysql_query($mysql_query);

    $row = mysql_fetch_array();

    $breadcrumb = $row['gruppe']." > ".$breadcrumb;

}

print($breadcrumb);

?>
Avatar billede izeburn Nybegynder
15. januar 2008 - 22:35 #4
Der mangler så endda lige et ";" efter $breadcrumb = $row['gruppe'].
Har ikke testet om det virker, det er bare skrevet direkte i kommentarboksen her.