Avatar billede cuci987 Nybegynder
15. januar 2008 - 17:41 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

min pc genstarter af sig selv

hej.

har en gammel computer. den er begyndt at genstarte af sig selv. d.v.s. den gør det 1 måske 2  gang i løbet af et stykke tid (ca. 1-3 timer). jeg har kørt antivirus programmet NOD32 med seneste opdatering og diverse spy fjerner uden resultat. håber i kan hjælpe mig.

lidt om min computer:

amd 1100+ mhz cpu
256 mb ram
120 gb hd

ved godt at det er ikke noget værd...men til e-mail
og internet er den ok....
Avatar billede eckhardt Nybegynder
15. januar 2008 - 18:31 #2
det kan være rammende der måske har nogle problemer
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. januar 2008 - 21:48 #3
Du kan under starten trykke F8, så du kommer til bootmenuen. Der vælger du start uden automatisk genstart ved systemfejl. F8 skal trykkes efter BIOS boot, men inden XP logo kommer frem.

Nu vil den ikke genstarte, men stoppe med en blå skærm, og den vil skrive hvad den er utilfreds med. Med fejlkoden er det lettere at finde en evt. løsning.
Avatar billede Jensen DK Novice
16. januar 2008 - 07:41 #4
Lyder som et varmeproblem, mon ikke at den trænger til en kraftig rengøring indvendig?
16. januar 2008 - 08:06 #5
[15/01-2008 18:28:13] *S*
Avatar billede cuci987 Nybegynder
16. januar 2008 - 10:48 #6
tak for hjælpen allesammen. jeg vil prøve det når jeg kommer hjem. har haft problemer med ramblokene før. men fejlsymptomerne var anderledes. jeg tror den skrev fejlkode 4 og gik i stå lige inden den skulle starte windows. og det med at det er på grund af varmen er jeg heller ikke helt sikker på fordi nogle gang kan den genstarte efter bare 3 minutter.
Avatar billede cuci987 Nybegynder
16. januar 2008 - 10:59 #7
til karise larry....tak for det...jeg har præcis samme kabinet der hjemme og blæseren og (måske) bundkortet er også fuldstændig den samme. vil nok prøve det når jeg kommer hjem. om det vil hjælpe vil tiden vise....:)
Avatar billede nva Praktikant
16. januar 2008 - 11:06 #8
Gå ind under 'denne computer' vælg egenskaber på din harddisk - funktioner - undersøg nu .. ' og tjek/reparer eventuelle fejl på harddisken.
Avatar billede cuci987 Nybegynder
16. januar 2008 - 12:19 #9
noteret...
Avatar billede cuci987 Nybegynder
17. januar 2008 - 19:31 #10
til dragonknigt...jeg får noget frem (bios) men kan ikke finde det menu punkt som du beskriver. hvor er det helt præcis jeg skal lede. jeg har blandandet fundet uf af at cpu hastigheden var sat til 100/100 mhz under bios opsætningen. nu har jeg sat den til 133/133 mhz. ved ikke hvad det betyder.
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. januar 2008 - 21:10 #11
Når maskinen starter kører den BIOS boot først. Derefter tager operativsystemet over. Det er når BIOS boot er færdig, at du skal trykke F8. Det er lige inden WIN logo kommer frem. Er maskinen først startet på Operativsystem boot, er det for sent at trykke F8.

Meget kort tid efter at du har trykket F8 korrekt, kommer der en menu frem, hvor du blandt andet har mulighed for at starte i fejlsikker tilstand. Et af disse menupunkter giver dig mulighed for at starte med "automatisk genstart ved systemfejl" frakoblet.
Avatar billede cuci987 Nybegynder
18. januar 2008 - 14:01 #12
mange tak....jeg skal nok prøve det når jeg kommer hjem....
Avatar billede nva Praktikant
21. januar 2008 - 08:08 #13
Respons?
Avatar billede cuci987 Nybegynder
26. januar 2008 - 22:27 #14
hej igen
har fundet fejlen (tror jeg nok). jeg skiftede batteriet i computeren. jeg har brugt computeren et stykke tid nu og der er ikke sket noget. den funger perfekt (indtid nu). jeg vil gerne lukke tråden nu. skal jeg give point til alle der har givet et kommentar eller hvad?????
26. januar 2008 - 23:37 #15
Skipper..
Avatar billede cuci987 Nybegynder
27. januar 2008 - 20:33 #16
tak for hjælpen.....