Avatar billede ravnkilde Nybegynder
15. januar 2008 - 15:30 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Syntax error (missing operator) in query expression

Jeg har flg. kode, der giver ovenstående fejl - efter at jeg har indsat Timestamp-delen:

SQL = "UPDATE Demographic SET Business_area = '" & 0 + Request.Form("Business_area") & "', " & _
                            "Demographic.Level = '" & 0 + Request.Form("Level") & "', " & _
                            "Country = '" & 0 + Request.Form("Country") & "', " & _
                            "Gender = '" & 0 + Request.Form("Gender") & "', " & _
                            "Direct_reports  = '" & 0 + Request.Form("Direct_reports") & "' WHERE Respondent_ID = " & Request.Form("ID") & "', " & _
                            "Timestamp = '"&Now&"'"
Avatar billede pidgeot Nybegynder
15. januar 2008 - 15:32 #1
Den WHERE virker malplaceret - den skal vist efter det med Timestamp i stedet.
Avatar billede ravnkilde Nybegynder
15. januar 2008 - 15:37 #2
har prøvet nedenstående, men fortsat med fejl:

SQL = "UPDATE Demographic SET Business_area = '" & 0 + Request.Form("Business_area") & "', " & _
                            "Demographic.Level = '" & 0 + Request.Form("Level") & "', " & _
                            "Country = '" & 0 + Request.Form("Country") & "', " & _
                            "Gender = '" & 0 + Request.Form("Gender") & "', " & _
                            "Direct_reports  = '" & 0 + Request.Form("Direct_reports") & "', " & _
                            "Timestamp = '"&Now&"'" & "' WHERE Respondent_ID = " & Request.Form("ID") & "', "
Avatar billede pidgeot Nybegynder
15. januar 2008 - 15:39 #3
Prøv lige at udskrive den genererede SQL-sætning og smid den herind. Det er normalt lidt nemmere at gennemskue der.

I øvrigt: Hvorfor "0 +" ved alt det der?
Avatar billede ravnkilde Nybegynder
15. januar 2008 - 15:43 #4
lader sig ikke udskrive - men syntax error i koden. O standard-værdi, der skal opdateres.

nyeste kode:

SQL = "UPDATE Demographic SET Business_area = '" & 0 + Request.Form("Business_area") & "', " & _
                            "Demographic.Level = '" & 0 + Request.Form("Level") & "', " & _
                            "Country = '" & 0 + Request.Form("Country") & "', " & _
                            "Gender = '" & 0 + Request.Form("Gender") & "', " & _
                            "Direct_reports  = '" & 0 + Request.Form("Direct_reports") & "', " & _
                            "Timestamp = '"&Now&"'" & "' WHERE Respondent_ID = " & Request.Form("ID")
    Response.Write(SQL)
Avatar billede pidgeot Nybegynder
15. januar 2008 - 15:46 #5
Hvis den ikke vil udskrive det der, så skulle man mene at det kode slet ikke bliver kørt, og det derfor er et andet sted fejlen opstår - ja, jeg går ud fra du prøver at skrive den ud umiddelbart efter du tildeler værdien til SQL, fremfor at gøre det efter du kører den; ellers er det måske derfor den ikke kommer...

I øvrigt har du i forbindelse med flytningen fået et ' for meget umiddelbart før WHERE.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. januar 2008 - 15:49 #6
Demographic.Level    <- ser også mærkelig ud. Hvad hedder feltet? Hvis du faktisk har kaldt det sådan, skal du vel skrive:  [Demographic.Level]
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. januar 2008 - 15:50 #7
(Og de der  "0+"-ere er også forkerte, men det finder du ud af senere)
Avatar billede ravnkilde Nybegynder
18. august 2008 - 16:12 #8
har vist glemt denne. Læg et svar alle parter og få nogle pts.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
18. august 2008 - 16:40 #9
Jeg er vel med i "alle parter", så værsgo. :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. august 2008 - 17:08 #10
Nej tak.