Avatar billede Syska Mester
15. januar 2008 - 13:52 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

bedre performance, daglig import af nye rows, fillfactor

Hej,

Jeg har en database hvor jeg dagligt importere ca. 100.000 rows. De rows er i løbet afdagen kun readonly, dvs ingen update eller insert.

Jeg læste at man kunne sætte FILLFACTOR til 100 hvis man har readonly data ...

Men hvad sker der så når jeg laver en:
TRUNCATE TABLE 'mytable'

Og begynder at lave de INSERETS ?

Man kan så med:
ALTER INDEX 'mytable_pk' ON 'mytable' DISABLE

(ikke 100% sikker på syntaxen da jeg fik ideen ved at læse på nettet)

Men er det sådan man gør eller er der bedre ideer ?

Målet skulle gerne være at perfomance bliver bedre ?

beskrivende læsning omkring optimering og andre ideer som kan gøre det bedre modtages også gerne ...

// ouT
Avatar billede pepsdk Nybegynder
16. januar 2008 - 07:58 #1
Nu ved jeg ikke om jeg er den eneste, men jeg forstår ikke helt hvad du vil?

Måske du kunne skrive det op i punktform?. 1. Hvad sker der ved dette? 2. Etc. 3. Etc.
Avatar billede Syska Mester
30. januar 2008 - 21:44 #2
Hej,

Jeg har en database hvor jeg dagligt importere ca. 100.000 rows. De rows er i løbet afdagen kun "readonly", dvs ingen update eller insert.

Jeg læste at man kunne sætte FILLFACTOR til 100 hvis man har readonly data som skulle forbedre læse hastigheden ...

1. Hvad sker der når jeg sletter alt indhold, og begynder at smide rows ind(lave inserts), da fillfactor er 100, er det jo allerede fyldt, og den skal til at rotere dens pages, for at få plads til mit nye index(alt efter hvordan mit Clustered Index er bygget er)

Målet skulle gerne være bedre read perfomance?

2. andre ideer til hvordan overstående kan gøres hurtigst og bagefter have en super read performance, resten af de 23½ time, indtil jeg skal importere nye rows igen?
jeg får de rows smidt i hovdet som:
INSERT INTO `x_world` VALUES (30,-371,400,3,153596,'Arå 4',432,'Stensiggaard',2531,'TG©',419);
INSERT INTO `x_world` VALUES (31,-370,400,3,143795,'Arå 2',432,'Stensiggaard',2531,'TG©',566);
INSERT INTO `x_world` VALUES (32,-369,400,3,129581,'Ari1',432,'Stensiggaard',2531,'TG©',911);

Det kan der ikke laves om på .....

3. Beskrivende læsning omkring optimering og andre ideer som kan gøre det bedre modtages også gerne ...

Hvis der skulle være mere info der mangler, så sig endelig til ... og beklager den lange svar tid, må have over set at der var nogen der havde svaret ... :-(

// ouT
Avatar billede Syska Mester
02. april 2008 - 01:01 #3
lukker ... ikke blevet meget klogere på fillfactor.