Avatar billede heavybreezer Nybegynder
15. januar 2008 - 12:44 Der er 4 kommentarer

Gemme lyd i java

Jeg bruger denne kode til at lave en beeplyd (til et morsesystem). Lyden bliver afspillet fint, mangler bare en måde at gemme wav-filen på ?

import java.io.*;
import java.util.*;
import javax.sound.sampled.*;

public class Main
{
        public static byte[] calcSin(int hz)
        {
            int samples = (int)44100 / hz;
            byte sinCurve[] = new byte[samples];

            for(int i=0;i<sinCurve.length;i++)
            {
                sinCurve[i] = (byte)(Math.sin(i)*250);
            }

            return sinCurve;
        }

        public static void main(String args[])
        {
            byte sinCurve[] = calcSin(440);

            try
            {
                AudioFormat outFormat = new AudioFormat(AudioFormat.Encoding.PCM_SIGNED, 44100, 16, 2, 4, 44100, false);
                DataLine.Info lineInfo = new DataLine.Info( SourceDataLine.class, outFormat, 14112);
                SourceDataLine sourceLine = (SourceDataLine)AudioSystem.getLine(lineInfo);
                sourceLine.open(outFormat, sourceLine.getBufferSize());
                sourceLine.start();

                for(int i=0;i<2000;i++)//skriv sinus 2000 gange
                {
                    sourceLine.write(sinCurve, 0, sinCurve.length);
                }

                sourceLine.stop();
                sourceLine.close();
            }
            catch(Exception e)
            {
                e.printStackTrace();
            }
Avatar billede arne_v Ekspert
16. januar 2008 - 02:53 #1
Avatar billede heavybreezer Nybegynder
16. januar 2008 - 16:47 #2
Nej, men kan ikke se hvordan det passer sammen med mit eksempel ?
Avatar billede heavybreezer Nybegynder
16. januar 2008 - 17:12 #3
Den writer lyd til mixeren, men ikke til en fil ?
Avatar billede heavybreezer Nybegynder
16. januar 2008 - 22:42 #4
Ville være rart, hvis en kunne komme med et eksempel som passer på min kode her :) Har simpelthen lidt svært ved et overskue hvordan denne funktion skulle implementeres.