Avatar billede camo Nybegynder
14. juni 2001 - 12:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Image datatype

Hejsa

Jeg søger lidt info om, hvordan man flytter rundt med en pointer til et image.

Først indsætter jeg et billede ind til en tom tabel ved navn photo med følgende kommando.

BULK INSERT photo FROM \'C:\\Temp\\8235.jpg\' WITH (FORMATFILE = \'C:\\Temp\\pic.fmt\')

Alt OK. Billedet ligger nu I tabellen.

Nu vil jeg gerne flytte mit image (min pointer til mit billede) over til en ny tabel.

HVORDAN GØR MAN DET ??. :-)

Er der ikke en der kan sende et eksempel til mig.
Avatar billede slash Nybegynder
14. juni 2001 - 13:11 #1
select photoname into :minnyetabel from photo

Avatar billede camo Nybegynder
14. juni 2001 - 17:01 #2
Jepz, tak.

Kan du ikke lige prøve at skrive lidt om UPDATETEXT & WRITETEXT
Avatar billede slash Nybegynder
14. juni 2001 - 19:16 #3
updatetext & writetext kan du læse om I SQL-server books online - der står en hel del. Har du ikke SQL-BOL kan du endda downloade både den til sql 7.0 samt sql 2000 på microsoft.com!
Avatar billede camo Nybegynder
14. juni 2001 - 21:22 #4
Dette er min løsning ser den OK ud eller ?....

SET QUOTED_IDENTIFIER OFF
DECLARE @ImageFileName varchar(100)
DECLARE @FormatFileName varchar(100)
DECLARE @SQL varchar(2000)
DECLARE @EmployeeID int
DECLARE @Image varbinary(8000)
DECLARE @Counter int
SET @EmployeeID = 1
DELETE FROM USER_tmpPhoto

SELECT @ImageFileName = \'C:\\Temp\\iraqi.jpg\'
SELECT @FormatFileName = \'C:\\Temp\\pic.fmt\'

SET @SQL = \"BULK INSERT USER_tmpPhoto FROM \'\"+@ImageFileName+\"\' WITH (FORMATFILE = \'\"+@FormatFileName+\"\')\"
EXEC (@SQL)

DELETE FROM USER_Photo WHERE EmployeeID = @EmployeeID
DECLARE TypeSC SCROLL CURSOR FOR
SELECT Picture FROM USER_tmpPhoto
SET @Counter = 0
OPEN TypeSC
FETCH FIRST FROM TypeSC INTO @Image
WHILE @@fetch_status = 0
    BEGIN
    INSERT INTO USER_Photo VALUES (@EmployeeID, @Counter, @Image)
    FETCH NEXT FROM TypeSC INTO @Image
    SELECT @Counter = @Counter + 1
    END
CLOSE TypeSC
DEALLOCATE TypeSC
Avatar billede slash Nybegynder
15. juni 2001 - 07:47 #5
ganske fornuftigt at anvende en cursor vil jeg sige, dog specificerer man vel normalt hvilke tupler der skal insertes til! -->

INSERT INTO USER_Photo (<dine tupler>) VALUES (@EmployeeID, @Counter, @Image)
Avatar billede camo Nybegynder
15. juni 2001 - 14:34 #6
Inden jeg laver en accepter af dit svar....

Kan du ikke lige vise mig hvordan komandoen ville se ud med WRITETEXT og UPDATETEXT ?