Avatar billede momentu Nybegynder
14. januar 2008 - 12:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Masterpage / stylesheet

Hej

Jeg har problemer med at få mine stylesheets til at virke ordentligt.

Jeg er nybegynder og har nu kæmpet med det her længe.

JEg gør følgende:

på min masterpage:         @import 'dash.css';
        @import ('fonts.css');
            @import ('intranet.css');

Det virker også fint så længe "hoved" filerne ligger i roden ligesom .master og .css filerne gør på nuværende tidspunkt.

jeg har så nogle filer i en mappe "dash" - som bruger samme masterfil, men her kan ejg se at .css filerne ikke virker.

Har det noget med placeringen at gøre `? - og hvad kan jeg gøre for at det virker ?

- er der nogen som kan give mig et hint
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. januar 2008 - 13:01 #1
Du skal ikke bruge en relativ sti - så er der forskel når du kommer ned i en undermappe. Du kan nemmest bruge en sti fra roden:    @import ('/fonts.css');
eller bruge ASP.NETs "~"-notation,
Avatar billede momentu Nybegynder
14. januar 2008 - 13:21 #2
nu har jeg prøvet at skrive

        @import '~fonts.css';
            @import ('~intranet.css');
            @import ('~layout.css');

master filen og .css filerne ligger i roden - Og det virker ikke :-(

Tror ikke jeg helt forstår det.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
14. januar 2008 - 13:30 #3
~-notationen fungerer ved at du sætter ~/ foran stien relativt til roden, eks. ~/fonts.css. Du har højst sandsynligt set det på et tidspunkt.
Eneste ulempe er dog at det ikke er i alle situationer at ASP.NET parser dette for at konvertere iht. din sides rod - primært når runat="server" ikke er med.

I de situationer hvor den ikke gør, kan du benytte <%= (Request.ApplicationPath+"/").Replace("//","/") %> i stedet for ~/. (Der er uden tvivl en pænere måde, men jeg har ikke kunnet finde en der virker uanset om siden ligger i roden, som man ofte ville gøre på IIS, og samtidigt fungerer når siden starter i et subdir, som med VWD's indbyggede - Request.ApplicationPath er ikke i sig selv nok, ud fra mine erfaringer, og Resolve-metoderne lader ikke til at være umiddelbart tilgængelige når det ikke er en Control man har gang i.)
Avatar billede momentu Nybegynder
14. januar 2008 - 13:56 #4
tak :-)

jeg har gjort følgende:

<link href=<%=(Request.ApplicationPath+"/").Replace("//","/") %>layout.css type="text/css" rel="stylesheet"/>

Jeg kunne ikke få

  @import  ~/fonts.css.  til at virke

gider du oprette et svar pidgeot
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. januar 2008 - 13:59 #5
Du vil nok kun få "~" til at virke i links <link href="~/fonts.css" ...
Avatar billede momentu Nybegynder
14. januar 2008 - 14:11 #6
ja det virker faktisk også - :-)

jeg er bare glad for at jeg fik det løst og kan komme videre
Avatar billede pidgeot Nybegynder
14. januar 2008 - 14:17 #7
S'gerne. :)

Jeg har aldrig helt fanget hvornår den parser, og hvornår den ikke gør - men prøver konsekvent med ~/ først, da det er noget pænere.
Avatar billede frydenholm Nybegynder
17. januar 2008 - 23:06 #8
Jeg synes ikke rigtig jeg har kunnet få det til at fungere med ~ i et <link href...>

Til gengæld virker følgende for mig
<link href="<%= ResolveClientUrl("css/page.css")%>" rel="stylesheet" type="text/css" />

Læs evt. lidt mere om ResolveClientUrl her
http://www.pluralsight.com/blogs/fritz/archive/2006/02/06/18596.aspx