Avatar billede cpccorp Juniormester
13. januar 2008 - 23:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Select streng som kobinerer 6 tabeller

Jeg ved ikke lige rigtigt hvordan det skal laves men det er 6 tabeller med forskellige navne men med samme felter i en Mysql database.
Disse skal kombineres. den oprindelige streng ser således ud:

"SELECT tn.*, tc.*, user_id, user_name FROM ".$db_prefix."news tn
            LEFT JOIN ".$db_prefix."users tu ON tn.news_name=tu.user_id
            LEFT JOIN ".$db_prefix."news_cats tc ON tn.news_cat=tc.news_cat_id
            WHERE ".groupaccess('news_visibility')." AND (news_start='0'||news_start<=".time().") AND (news_end='0'||news_end>=".time().")
            ORDER BY news_sticky DESC, news_datestamp DESC LIMIT $rowstart,$items_per_page"

Tabellerne har hver deres $db_prefix men skal samles i denne streng så den kan bruges som om det var en enkelt tabel....

Nogen der forstod dette???
Avatar billede cpccorp Juniormester
13. januar 2008 - 23:31 #1
tabbelerne hedder xxxxx.news hvor xxxxx er de forskellige prefixes
Avatar billede arne_v Ekspert
13. januar 2008 - 23:34 #2
Samme query 6 gange med UNION imellem ?
Avatar billede cpccorp Juniormester
13. januar 2008 - 23:48 #3
Ved jeg ikke er det det???
Avatar billede arne_v Ekspert
14. januar 2008 - 00:04 #4
Hvis

SELECT f1,f2,f3 FROM ta

giver

1  100  abc
2  101  def

og

SELECT f1,f2,f3 FROM tb

giver

3  200  xyz
4  201  www

så vil

(SELECT f1,f2,f3 FROM ta)
UNION
(SELECT f1,f2,f3 FROM tb)

give

1  100  abc
2  101  def
3  200  xyz
4  201  www
Avatar billede arne_v Ekspert
14. januar 2008 - 00:05 #5
det lyder som noget tilsvarende det du vil
Avatar billede cpccorp Juniormester
15. januar 2008 - 18:06 #6
absolut svar
Avatar billede arne_v Ekspert
15. januar 2008 - 18:25 #7
kommer her