Avatar billede xperimentet Nybegynder
13. januar 2008 - 20:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Et software der kan lave en liste af hvad der er i min mappe,

så det kan printes ud og sættes ind i Excel.
Ved ikke om det er det rigtige sted jeg har fået oprette mit spørgsmål.. men håber det går ;)
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. januar 2008 - 20:42 #1
kommandoen dir >dir.txt vil lave en tekst fil ved navnet dir.txt som kan åbnes i excel og ordnes i excel.

Du skal være inde i mappen du ønsker indholdet af
Avatar billede xperimentet Nybegynder
13. januar 2008 - 20:47 #2
Hvor skriver du det lige henne??
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. januar 2008 - 20:59 #3
i kommandopromten. I start kør (eller search hvis vi taler vist<) skrives cmd + enter dette starter kommandoprompted. Herefter bruger du kommandoen cd (change directory) til at gå frem eller tilbage. vil du ind i en mappe skriver du cd mappe navn, vil du bagud af en mappe skriver du cd .. (2 gange .)
Avatar billede jkrons Professor
13. januar 2008 - 22:04 #4
Du kan også lave en liste direkte i Excel ved hjælp af en makro. Den kan så printes ud, når filnavnene er indsat.

Afspil denne makro, når du står i et tom ark. Ret stien til den, du er interesseret i.

Sub ListFiler()

Set fs = Application.FileSearch
With fs
    .LookIn = "C:\usa\"
    .SearchSubFolders = True
    .Filename = "*"
    If .Execute() > 0 Then
        For i = 1 To .FoundFiles.Count
            ActiveCell.Value = .FoundFiles(i)
            ActiveCell.Offset(1, 0).Select
        Next i
    Else
        MsgBox "There were no files found."
    End If
End With

End Sub
Avatar billede jkrons Professor
13. januar 2008 - 22:05 #5
Skal du ikke have undermapper med, skal du rette .SearchSubFolders til False