Avatar billede lasserasch Juniormester
13. januar 2008 - 16:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sende en mail når en ASP.NET side genererer en uhåndteret fejl.

Hejsa.

Kan det lade sig gøre at sende en mail af sted, når der sker en exception på en eller anden af mine ASPX sider, som ikke er håndteret i min kode?

Tænker, at der jo kommer denne (efter min mening ikke så pæne) ASP.NET side frem med Exception Message og et StackTrace.

Hvis den side kommer frem, kunne jeg godt se ideen i at modtage en mail fra IIS serveren, som fortalte mig at denne type exception var forekommet kl. xx.xx d. xx/xx/xxxx.

Nogen der ved om IIS eller ASP.NET konfigurationen på en IIS kan sættes op til det?

Mvh.
Lasse
Avatar billede nielle Nybegynder
13. januar 2008 - 16:50 #1
Du kan evt. tilføje noget i denne stil til din web.config:

<customErrors mode="On">
    <error statusCode="500" redirect="SideTilAtHaandtereFejl.aspx">
</customErrors>

og så sende mailsene via SideTilAtHaandtereFejl.aspx scriptet.
Avatar billede lasserasch Juniormester
13. januar 2008 - 17:45 #2
Ja ok, det så jeg man kunne sætte op inde på iis serveren også. Nøjagtig det samme jo, bare i et grafisk bruger interface.

Men så er jeg jo nødt til at gøre det for hver eneste status code ikke? Og hvordan kan jeg så fange exception message på den side jeg redirecter til? Bliver den samt stacktrace ført med over på en måde eller hvordan?

/Lasse
Avatar billede nielle Nybegynder
13. januar 2008 - 18:50 #3
Måske noget med at bruge Global.aspx i stedet og så denne kode:

    void Application_Error(object sender, EventArgs e)
    {
        using (System.IO.StreamWriter sw = new System.IO.StreamWriter(@"C:\xxx.txt"))
        {
            Exception ex1 = Server.GetLastError();

            Exception ex2 = ex1.InnerException;

            sw.WriteLine(ex2.Message);
            sw.WriteLine(ex2.StackTrace);
        }

som selvfølgeligt skal rettes til at sende en email i stedet - før at den lægges op.
Avatar billede lasserasch Juniormester
13. januar 2008 - 19:41 #4
Ok, jeg prøver mig lidt frem. Tak for input! Smid svar for points ;-)

/Lasse
Avatar billede nielle Nybegynder
13. januar 2008 - 21:17 #5
Svar :^)