Avatar billede fun22 Nybegynder
11. januar 2008 - 22:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

SQL Query fejl

Hej

Jeg skal have flyttet nogen tabeller fra en server til en anden, og har brugt Script As -> Create To og får så følgende kode:

USE [jtpdevelopmentdk]
GO
/****** Object:  Table [jtpdevelopmentdk].[Her_ForumCategories]    Script Date: 01/11/2008 22:48:34 ******/
SET ANSI_NULLS ON
GO
SET QUOTED_IDENTIFIER ON
GO
SET ANSI_PADDING ON
GO
CREATE TABLE [jtpdevelopmentdk].[Her_ForumCategories](
    [ID] [int] IDENTITY(1,1) NOT NULL,
    [Title] [varchar](50) NULL,
CONSTRAINT [PK_Her_ForumCategories] PRIMARY KEY CLUSTERED
(
    [ID] ASC
)WITH (PAD_INDEX  = OFF, STATISTICS_NORECOMPUTE  = OFF, IGNORE_DUP_KEY = OFF, ALLOW_ROW_LOCKS  = ON, ALLOW_PAGE_LOCKS  = ON) ON [PRIMARY]
) ON [PRIMARY]

GO
SET ANSI_PADDING OFF

Men der kommer en masse fejl ved de forskellige ting.. bla.

Msg 170, Level 15, State 1, Line 7
Line 7: Incorrect syntax near '('.

Hvad kan der være galt?
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
14. januar 2008 - 10:11 #1
Jeg kunne godt køre scriptet, uden syntaxfejl, da jeg kørte det fra SQL Server Managemetn Studio.

Er 'jtpdevelopmentdk' både navn på database og skema? Dit script starter med USE [jtpdevelopmentdk], hvor den forsøger at skifte til databasen [jtpdevelopmentdk]. Findes denne database.

Derefter har du 'CREATE TABLE [jtpdevelopmentdk].[Her_ForumCategories]'. Her forsøger du at oprette tabellen [Her_ForumCategories] i skemaet [jtpdevelopmentdk] i databasen [jtpdevelopmentdk]. Findes skemaet [jtpdevelopmentdk] i databasen [jtpdevelopmentdk]?

Da jeg checket syntax, ændret jeg skema til dbo, da jeg hverken havde en database eller skema med navnet [jtpdevelopmentdk].

Jeg testet derfor med følgende script:

CREATE TABLE [dbo].[Her_ForumCategories](
    [ID] [int] IDENTITY(1,1) NOT NULL,
    [Title] [varchar](50) NULL,
CONSTRAINT [PK_Her_ForumCategories] PRIMARY KEY CLUSTERED
(
    [ID] ASC
)WITH (PAD_INDEX  = OFF, STATISTICS_NORECOMPUTE  = OFF, IGNORE_DUP_KEY = OFF, ALLOW_ROW_LOCKS  = ON, ALLOW_PAGE_LOCKS  = ON) ON [PRIMARY]
) ON [PRIMARY]
Avatar billede fun22 Nybegynder
18. januar 2008 - 20:08 #2
Hvor ser jeg navnet på mit skema??
Avatar billede fun22 Nybegynder
13. maj 2008 - 20:28 #3
smider du et svar.. Jeg fikr dit eksempel til at virke ;)
Avatar billede fun22 Nybegynder
12. februar 2009 - 18:05 #4
lukker..