Avatar billede kresten112 Nybegynder
11. januar 2008 - 18:49 Der er 1 løsning

Vurdering af VBscript til ændring af registreringsdatabasen

Kære eksperter,

Når man har Windows XP SP2 og Outlook Express 5.0 (eller derover) er der en irriterende fejl, der gør at Outlook bliver ved med at spørge om man vil komprimere meddelelser, når man har åbnet og lukket programmet 100 gange.

De sidste par år har jeg selv nulstillet tælleren i Windows' registreringsdatabase med mellemrum, men har nu fundet et VB-script der muligvis kan gøre det for mig.

Scriptet følger herunder og mit spørgsmål er simpelt: Er det OK? Jeg er ikke så glad for bare at fyre tilfældige scripts af, der laver om i regedit, og kan ikke vurdere om det gør det rigtige. Men her kommer det:

----------------------------------------------------

'Set Compact Check Count to 0
'© Kelly's Korner - 4/05

Dim myShell, OE_ID, OE_ID2, OE_SA_Key, p, p1, t, p2, p3, n, itemtype

Set myShell = CreateObject("WScript.Shell")

On Error Resume Next
OE_ID = "HKEY_CURRENT_USER\Identities\Default User ID"
OE_ID2 = myShell.RegRead(OE_ID)
OE_SA_Key = "HKEY_CURRENT_USER\Identities\" & OE_ID2 & "\Software\Microsoft\Outlook Express\5.0\Compact Check Count"

p = "HKCU\Identities\" & OE_ID2 & "\Software\Microsoft\Outlook Express\5.0\"
p = p & "Compact Check Count"
itemtype = "REG_DWORD"
n = "0"

myshell. RegWrite p, n, itemtype

t = "Set Compress Check Count to 0"

p2 = "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\NoSaveSettings"
itemtype = "REG_DWORD"
n = "0"
myShell.RegWrite p2, n, itemtype

myshell.RegRead p1 & ""

p3 = "HKCU\Identities\" & OE_ID2 & "\Software\Microsoft\Outlook Express\5.0\Dont Show Dialogs\"
p3 = p3 & "Compact Do not Ask Again"
itemtype = "REG_DWORD"
n = "1"
myshell. RegWrite p3, n, itemtype

MsgBox "Compact Check Count has been reset to 0. Hit F5 to refresh", 4096,"Finished"

VisitKelly's Korner

Sub VisitKelly's Korner
    If MsgBox("This script came from the Tweaks Section of Kelly's Korner" & vbCRLF & vbCRLF & "Would you like to visit Kelly's Web Site now?", vbQuestion + vbYesNo + vbDefaultButton, "Visit Kelly's Korner") =6 Then
        myshell.Run "http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm"
    End If
End Sub

-------------------------------------------------------------
Avatar billede kresten112 Nybegynder
14. januar 2008 - 21:04 #1
Ingen hjælp at hente. Lukker her og prøver at flytte spørgsmålet til Outlook Express kategorien.