Avatar billede wormsk8 Nybegynder
11. januar 2008 - 15:44 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Tjek Hijack

Hej exp'er,

Jeg har stortset lige formatteret min computer, men den koger helt over i opstart og når den skal åbne programmer. Jeg mistænker derfor maskinen for at have noget liggende at køre i baggrunden der ikke skal. Jeg har derfor lavet en HiJack, som jeg gerne vil have kigget igennem, af en venlig hjælpende sjæl.

På Forhånd tak!
Avatar billede wormsk8 Nybegynder
11. januar 2008 - 15:44 #1
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 15:42:11, on 11-01-2008
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16574)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 6.0\avp.exe
C:\Programmer\Bonjour\mDNSResponder.exe
C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 6.0\avp.exe
C:\Programmer\Java\jre1.6.0_03\bin\jusched.exe
C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\DAEMON Tools Pro\DTProAgent.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\MOM.EXE
C:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\Programmer\Steam\Steam.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqimzone.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\ccc.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqnrs08.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\Windows Live\Messenger\usnsvc.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqSTE08.exe
C:\Programmer\Winamp\winamp.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Programmer\uTorrent\utorrent.exe
C:\WINDOWS\system32\HPZinw12.exe
C:\Documents and Settings\k.w.andersson\Skrivebord\downloads\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.daemonsearch.com/dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [kis] "C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 6.0\avp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_03\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [StartCCC] "C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [DAEMON Tools Pro Agent] "C:\Programmer\DAEMON Tools Pro\DTProAgent.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "C:\Programmer\Steam\Steam.exe" -silent
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: HP Photosmart Premier Hurtig start.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqthb08.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Tilføj til Kaspersky Anti-Banner - C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 6.0\\ie_banner_deny.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Web Anti-Virus - {1F460357-8A94-4D71-9CA3-AA4ACF32ED8E} - C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 6.0\scieplugin.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1196802743109
O20 - AppInit_DLLs: C:\PROGRA~1\KASPER~1\KASPER~1.0\adialhk.dll
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple, Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: Kaspersky Internet Security 6.0 (AVP) - Kaspersky Lab - C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 6.0\avp.exe
O23 - Service: ##Id_String1.6844F930_1628_4223_B5CC_5BB94B879762## (Bonjour Service) - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Macrovision Europe Ltd. - C:\Programmer\Fælles filer\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe
O23 - Service: HP Port Resolver - Hewlett-Packard Company - C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\HPBPRO.EXE
O23 - Service: HP Status Server - Hewlett-Packard Company - C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\HPBOID.EXE
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe

--
End of file - 7532 bytes
11. januar 2008 - 16:03 #2
... og allerede fra starten af har du C:\Programmer\uTorrent\utorrent.exe instaleret ???

http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=40284
Avatar billede wormsk8 Nybegynder
11. januar 2008 - 18:10 #3
Nej har selv hentet uTorrent. Er der noget galt i det? :S
12. januar 2008 - 13:51 #4
... min mening er som beskrevet i http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=40284 ...

Nej der er pt. ikke noget jeg vil betegne som virus ell. lign. - mest lidt oprydning ->

For at komme lidt længere ned i antallet af processer, kan du gøre følgende:

Start => Kør
Skriv: msconfig
Tryk OK
Vælg fanebladet Fanebladet Startup
Disse skal du fjerne fluebenet fra:

* SunJavaUpdateSched
* QuickTime
* iTunesHelper
* Adobe Reader Speed Launcher
* Steam (Bruger du den 'aktivt' hele tiden ?)

Nu kan du selv vælge, hvilke andre du ikke vil have, som skal starte op med XP. Du ved bedst selv hvad du bruger, og ikke bruger.

Når du næste gang genstarter, du får en advarsel om, at start er lavet om. Sig ok til det, og fjern flueben i vis denne advarsel. Er du i tvivl om hvad du skal gøre, så kig her:
http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/msconfig.htm

-----------------------------

Registreringsdatabase oprydning kan anbefales ->
RegCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt punktet [Register]...)
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller nej til den.

-----------------------------

NB: Inden evt. næste kørsel med HiJackThis.exe skal du OMDØBE programfilen HiJackThis.exe til ALTERNATIV.exe , da visse uønskede elementer har en tendens til at skjule sig når der kører en process ved navn HiJackThis.exe !!!
Avatar billede joaqin Nybegynder
13. januar 2008 - 12:43 #5
Hej

Prøv lige
>start>kør> skriv msconfig nu åbner windows bootmenu ( sådan et eller andet )
klik på fanebladet STARTUP ...Nu for du alle de programmer frem der starter op med windows.. Fjern alle hakker uanset hvad..Husk at Du hermed også deaktivere dit antivirus program, så lad være med at gå på nettet imens du køre denne proces..Og nu prøver du simpelthen at gentage ovenstående..Start feks. med at sætte dit antivrus til
og genstart.. osv.. Du skal ikke blive forskrækket over at der er mange programmer i opstarten som man ikke aner hvad er.. Windows har kun brug for ca 2 opstarts programmer,  og de generere sig selv ved op start

mvh
joaqin
mvh
Joaqin
13. januar 2008 - 17:28 #6
<joaqin>: Som jeg også har beskrevet ved [12/01-2008 13:51:51] ...
Avatar billede joaqin Nybegynder
14. januar 2008 - 17:10 #7
Hej karise_larry

Øjnene det er dem man først bliver blind på..

Beklager på det dybeste. Det er faktisk ikke første gang jeg laver dette nummer.

mvh
Joaqin
14. januar 2008 - 18:09 #8
OK - så venter vi bare på <wormsk8> ... *S*
Avatar billede wormsk8 Nybegynder
14. januar 2008 - 21:18 #9
hej drenge,

tak for hjælpen. start open er blevet meget hurtigere, har også kørt en masse rensninger, men computeren arbejder stadig meget ustabilt og langsomt. det må være hardware fejl.

Smid svar begge to, så får i 2x60 points.

tak for hjælpen
14. januar 2008 - 21:49 #10
Ping...
(Det var et [svar]...)

Registreringsdatabase oprydning kan anbefales ->
RegCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt punktet [Register]...)
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller NEJ til den.
Avatar billede joaqin Nybegynder
15. marts 2009 - 07:53 #11
Hej hermed svar
Avatar billede wormsk8 Nybegynder
15. marts 2009 - 10:24 #12