Avatar billede grippen Nybegynder
10. januar 2008 - 21:08 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Separerer $row[brugernavn]

Hey Eksperter..

Jeg skal ha lavet et udtræk fra min db, som trækker de 4 nyeste profil ud. Til det bruger jeg:

<?php
include("connection/connect.php");
mysql_select_db('minDB', $connect);
$query = mysql_query("SELECT * FROM profiler ORDER BY id DESC LIMIT 4");
while($row = mysql_fetch_assoc($query))
{
?>

Her kommer min echo $row[brugernavn] så.. Men da jeg har 4 steder som jeg skal ha lavet en echo $row skal jeg kunne separerer hver brugernavn.
Det er fordi profilerne som den henter blir vist på lang siden med billede. Så skal kunne lave seperate echoér.

slutter med
<?php
}
?>

Håber i forstår.
Avatar billede kakster Nybegynder
17. januar 2008 - 08:43 #1
er med på en lytter
Avatar billede rosvall Nybegynder
29. januar 2008 - 21:38 #2
Det er absolut et php-spørgsmål. Desuden har du allerede gang i en løkke der, så vidt jeg forstår, gør hvad du spørger efter.
Avatar billede grippen Nybegynder
29. januar 2008 - 22:27 #3
Ja den henter brugernavne op, men skal ha vidst brugernavne med billede på langs af min side og ikke ned af som det jo blir :P
Avatar billede rosvall Nybegynder
30. januar 2008 - 13:45 #4
Kan du ikke få flettet løkken ind i en <table> eller lign.?
Det virker som en mere elegant løsning, end alternativet, som er at samle rækkerne op i et array.
Avatar billede grippen Nybegynder
30. januar 2008 - 17:38 #5
ved ik lige hvordan jeg skal lave det :) kan stadig kun det mest basale
Avatar billede kakster Nybegynder
31. januar 2008 - 09:46 #6
er også selv lidt rookie. men prøv det her

<?php
include("connection/connect.php");
mysql_select_db('minDB', $connect);
$query = mysql_query("SELECT * FROM profiler ORDER BY id DESC LIMIT 4");
echo '
<table>
while($row = mysql_fetch_assoc($query)) {
<tr>
<td>$row['rækken fra din database']</td>
</tr>';
}
?>

jeg vil nok hellere lave en timestamp i db og så lave flg.:
SELECT * FROM profiler ORDER BY time DESC LIMIT 4
Avatar billede grippen Nybegynder
31. januar 2008 - 14:55 #7
Hey...
Din løsning ligner meget den jeg fik hjælp til af en fra min klasse som ser således ud:

<?php
include("connection/connect.php"); //Inkluder filen der connecter til min database
mysql_select_db('MINDB', $connect);
$query = mysql_query("SELECT username, picture FROM profiler LIMIT 4");
$row = array();
while ($rows = mysql_fetch_assoc($query))    {
$row[] = $rows;
}
?>
og så kalder jeg dem med:
<?php echo $row[0]['username']?>
<?php echo $row[1]['username']?>
<?php echo $row[2]['username']?>
<?php echo $row[3]['username']?>

Men smid du bar et svar ;D
Avatar billede kakster Nybegynder
31. januar 2008 - 16:09 #8
jep.. der var også lidt fejl i det jeg har lavet. men jeg har som sådan ikke hjulpet dig, så behold du bare de points selv.
Avatar billede grippen Nybegynder
31. januar 2008 - 16:31 #9
ok :)