Avatar billede shivan Nybegynder
10. januar 2008 - 15:21 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Hvad er det der tager al min plads?

Jeg prøver at ordne min vens computer. Der er kun 600 mb ledig ud at 37.5 GB! Jeg fatter ikke hvad det er der tager al den plads, der er ingen store spil eller film, jeg har prøvet at lede lidt rundt.
For nogen år siden rodede jeg med et program der viste en oversigt over hvad det var der tog pladsen i de forskellige mapper, men jeg kan ikke huske hvad det hedder.

Er der nogen der har en ide til en løsning hvor jeg kan finde ud af hvad der tager pladsen så jeg kan komme ind og slette det?
Computeren en er Win XP Dell Latitude D510 bærbar.
På forhånd tak.
Avatar billede amian Nybegynder
10. januar 2008 - 15:56 #1
Har du prøvet at gå ind i kontrolpanel >> tilføj/fjern programmer, for der kan du jo se hvad der ligger og hvor meget det fylder.
10. januar 2008 - 16:00 #2
Systemgendannelsespunkter ?

Registreringsdatabase oprydning ->
RegCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt punktet [Register]...)
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller NEJ til den.

og/eller

Du bør rense temp med denne fil, det tager kun få sek. Hent den lille batfil, dobbeltklik på filen, og der går et split sek. Så er temp renset.
www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat

Aktivér skjulte/system filer ...
Avatar billede madshammer Nybegynder
10. januar 2008 - 16:00 #3
Prøv at køre den her: http://www.ccleaner.com/

Der kan du fjerne alle midlertidige filer osv. Jeg slettede 1900 mb i foregårs.

mvh.
madshammer
Avatar billede shivan Nybegynder
10. januar 2008 - 16:04 #4
amain: jeg har prøvet at rode derinde før. Det største program er kun 300 mb, så det er nok ikke der.
Avatar billede shivan Nybegynder
10. januar 2008 - 16:14 #5
karise larry: jeg kørte den og den slettede en hel del. Men det beløb sig dog stadig kun til en 500-600 mb.
Avatar billede shivan Nybegynder
10. januar 2008 - 16:19 #6
jeg prøver at køre en søgning på alle filer over 80 mb for evt. at finde nogen store film el lign der er gemt et sted jeg ikke kender til. Men foreløbelig intet resultat.
Avatar billede shivan Nybegynder
10. januar 2008 - 16:27 #7
jeg har rodet rundt, det var nok bare mig der var lidt paranoid. Jeg fandt ud af der lå et danskkursus til 3.5 GB som var der dobblet, altså både som installer og installeret, derudover masser af billeder... jeg tror at langt sammen bliver det jo en hel del. Men jeg takker stadig for hjælpen så læg et svar karise larry.
10. januar 2008 - 17:46 #8
Ping...
Du ku' evt. la' den tygge på en defragmentering bagefter...
Avatar billede bjornicle Nybegynder
11. januar 2008 - 10:15 #9
Handy program til at finde det som fylder: http://windirstat.info/
12. januar 2008 - 14:50 #10
Ping...
(Det var et [svar]...)
Avatar billede shivan Nybegynder
13. januar 2008 - 13:20 #11
right