Avatar billede orkiderejser Novice
10. januar 2008 - 11:47 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Konverter fra iframe til "hele sider"

Hvordan vil i foreslå jeg skal fjerne iframe og koble dette indhold ind i min index fil som indeholder top, venstre side og bund.

Jeg har dw cs3 og sitet må helst ikke være nede.

www.orkiderejser.dk

Mvh
Jan
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
10. januar 2008 - 12:27 #1
har du mulighed for at bruge PHP på siden?

ellers kan du lave en ganske almindelig include <? include('side.php'); ?> istedet for dine I-frames - så bliver din data hentet direkte ind på forsiden istedet fir i en iframe

/K
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
10. januar 2008 - 12:32 #2
(du kan også bruge funktionen i ASP - serversidesproger afhænger somregl af hvilken udbyder du har, samt om det er en Linux/Unix eller en Windows server)
Avatar billede orkiderejser Novice
10. januar 2008 - 12:38 #3
Jeg har php på siderne, men ikke meget forstand på hvordan.

Kan jeg ændre dette i index.php

<iframe class='main' name='main' frameborder='0' src='forside.php'></iframe>

Til

<? include('main.php'); ?>

Mvh
Jan
Avatar billede keysersoze Guru
10. januar 2008 - 18:37 #4
Du kan ikke undgå at skulle kode mere eller mindre hele siden om - du vil formentlig kunne genbruge det meste af koden fra dine iframes (de skal dog alle gennemgåes da du ellers få dobbelt body og html tags).

Du kan sagtens undgå at sitet er nede - men det vil betyde at du skal hente alle filer ned lokalt, rette lokalt og når alt er færdig lægge det hele online igen på én gang.

Måden du kan løse det på er som allerede foreslået - includes. Du kan fx have en index-side hvor en querystring styrer hvilken underside der skal inkluderes, du kan includere top, menu og bund på hver php-side eller du kan lave det som i denne artikel (som dog er asp - men tankegangen er den samme) http://www.eksperten.dk/artikler/1161.
Avatar billede orkiderejser Novice
11. januar 2008 - 09:23 #5
Hej keysersoze
Din artikel har jeg nu læst og princippet har jeg da også forstået. Jeg kan se det er min index.php der skal være min skabelon, som jeg skal incude på hver underside i mit site.
Jeg står dog stadig total blank med at lave den nye skabelon.
Keywords, title, description skal hentes fra undersiden. Skal jeg omdøbe til "standard ....".?

<td><a href="forside.php">
              <iframe class='main' name='main' frameborder='0' src='forside.php'></iframe>
            </a></td>

Her skal jeg fjerne <iframe ....?

Det er noget uoverskueligt er der mulighed for at du kan se på index.php så vil jeg kunne lave resten?

Mvh
Jan
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
11. januar 2008 - 10:16 #6
Jan -> Har du MSN? - så skal jeg nok vise dig hvordan du kan lave det om

du skal have fjernet alt unødigt kode fra de sider du henter ind

hvis din IFrame ser såedes ud:
<iframe class='main' name='main' frameborder='0' src='forside.php'></iframe>

så skal din include selvfølgelig være <? include('forside.php'); ?>
men hvis du har MSN, kan vi tage den derover, det er nok nemmere
Avatar billede orkiderejser Novice
11. januar 2008 - 10:58 #7
Jeg har desværre ikke NSN. Kan det ikke laves på mail.
info@orkiderejser.dk

Mvh
Jan
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
11. januar 2008 - 11:03 #8
har sendt dig en mail :)
Avatar billede keysersoze Guru
11. januar 2008 - 11:57 #9
nu ved jeg ikke hvad i beslutter jer for, men umiddelbart er der stor forskel på mit forslag (som evt kan uddybes senere i aften) og forslaget fra 44fire44. Fordelen ved en opbygning som mit forslag er, at man bla kan give unikke titles og det er noget søgemaskinerne er glade for.
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
11. januar 2008 - 12:12 #10
de ting som han henter ind er jo alligevel stortset en del af forsiden, så jeg kan ikke se nytten i at han bruger unikke titles

men jeg skriver lige hvad vi finder ud af her senere
Avatar billede keysersoze Guru
11. januar 2008 - 12:22 #11
så tror jeg at du skal have kigget lidt mere på SEO hvis du ikke kan se nytten i det.
Avatar billede olebole Juniormester
11. januar 2008 - 17:16 #12
<ole>

I forhold til søgemaskiner er det absolut essentielt, at title-tagget indeholder tekst, der stemmer overens med indholdet på siden. Title-tagget er _overordentlig_ vigtigt!

Forøvrigt skal man være yderst forsigtig med inkludering af sider med serversprog, hvis inkluderingen bygger på en get-variabel. I PHP-kategorien ses ofte foreslået løsninger, der er rent 'selvmord'. Løsninger, hvor brugeren så let som ingenting kan inkludere dokumenter fra hele serveren - også dokumenter, som ligger udenfor normalt webspace (udenfor sitets rod).
Selv folk, der har kodet PHP i flere år og anser sig selv for gode og vidende, bliver af og til overraskede over at se, at deres forslag er en sikkerhedsmæssig katastrofe.

Hvis inkluderingen skal foregå via en get-variabel, _skal_ man derfor sørge for, at der ikke kan inkluderes uvedkommende dokumenter ... man skal være _helt_ sikker på, man ved, hvad man gør  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede orkiderejser Novice
11. januar 2008 - 18:13 #13
keysersoze og olebole

Jeg er klar over at title-tag og meta skal opdateres. Før sitet bliver rigtigt lagt op vil dette også være i orden.

Vi arbejder i øjeblikket med index10.php

keysersoze din artikel er heller ikke glemt.
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
15. januar 2008 - 20:16 #14
Jeg smider et svar :)

Problemet blev afhjulpet ved at smide et javascript og lidt php kode ind i Jans iframe

<iframe class="main" name="main" frameborder="0" src="

<?php

if (isset($_GET[id]))

{

print $_GET[id];

} else {

print 'forside10.php';

}

?>

">
</iframe>

<script language="JavaScript">

function checkFrames() {

if (window.name != "main") self.location.replace("index10.php?id=side.php");

}

setTimeout ("checkFrames()", 2000);

</script>

- det gør at når søgemaskinen finder Iframesiden uden design, bliver man redirectet til forsiden med iframen i således at brugeren får fuld glæde af siden
Avatar billede orkiderejser Novice
15. januar 2008 - 21:29 #15
Mange tak for hjælpen og for jeres gode kommentarer.

Mvh
Jan