Avatar billede alex13 Nybegynder
09. januar 2008 - 22:44 Der er 7 kommentarer

Session og header fejl:

Hej.. har prøvet at finde fejlen i det her script, og kan simpelthen ikke finde ud af hvorfor jeg samtlige gange får:

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at http://blabla.com\billeder\album13\index.php:1) in http://blabla.com\billeder\album13\index.php on line 2.

Koden er her:

<?php
session_start();
if(!$_SESSION['loget_in'] == 1) {
header("Location: http://minside.dk/blabla");
exit;
}

echo "

<body>
<head>
<title>Billeder_nytår</title>
<meta http-equiv='content-type' content='text/html; charset=UTF-8' />
</head>

<frameset rows='85,*,28' frameborder='no' border='0' framespacing='0'>
  <frame src='top.htm' marginwidth='0' marginheight='0' scrolling='NO'>
    <frameset cols='331,*' frameborder='no' border='0' framespacing='0'>
      <frame src='index-frame.html'>
      <frame name='slide' src='slides/IMG_0094.html'>
    </frameset>
  <frame src='bottom.htm'  marginwidth='0' marginheight='0' scrolling='NO'>
</frameset>
<noframes><body bgcolor='#FFFFFF'>

</body>
";
?>

Har prøvet uden at sætte en echo og bare have phpen øverst og lade  htmlen komme til sidst.. den siger stadig den fejl! hjælp!!!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. januar 2008 - 22:49 #1
Måske et mellemrum før  <?php    ??
Avatar billede tobiassen Nybegynder
09. januar 2008 - 23:01 #2
prøv det her, det bruger jeg selv:

<?
    session_register('idUser');
    $typo = $_SESSION['idUser'];
    if($typo != 1)
    {
        header("Location: login.php");
    }
?>
Avatar billede alex13 Nybegynder
09. januar 2008 - 23:03 #3
Nej... ik lige det.. Får hele fejlballaden:

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at billeder\album13\index.php:1) in \billeder\album13\index.php on line 2

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at billeder\album13\index.php:1) in billeder\album13\index.php on line 2

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at billeder\album13\index.php:1) in billeder\album13\index.php on line 4
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. januar 2008 - 23:05 #4
Nej, man bør aldrig bruge http://php.net/session_register - læs hvad PHP-folkene skriver. Kode med session_register er håbløst gammeldags, selv hvis det bliver brugt rigtigt ;)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. januar 2008 - 23:08 #5
"output started at billeder\album13\index.php:1" - altså står der noget på linie 1. Har du et link til siden?
Avatar billede tobiassen Nybegynder
09. januar 2008 - 23:12 #6
Virker underligt for bruger det selv, har du cookies slået til ?
Avatar billede tobiassen Nybegynder
09. januar 2008 - 23:13 #7
Prøv sådan her:

<?
session_start();
include("checklogin.php");
?>
Og så gem det her som checklogin.php
<?
    session_register('idUser');
    $typo = $_SESSION['idUser'];
    if($typo != 1)
    {
        header("Location: login.php");
    }
?>