Avatar billede jkampmann Nybegynder
09. januar 2008 - 17:07 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Viser ikke source kode på mine .aspx filer.

Hejsa.
Jeg er helt ny indefor asp.net, så jeg tænkte det sikkert bare er en typisk nybegynder fejl.

Når jeg opretter en ny item til min side ("Web form"), hvor jeg har min mastepager osv, hvordan kommer jeg så frem til selve koden i mine .aspx filer?

Jeg kan godt finde "default.aspx.cs" under defualt.aspx, men under f.eks Gaestebog.aspx, dukker denne kode ikke frem, altså skulle den ikke vise "Gaestebog.aspx.cs"?

Når jeg mener kode, mener jeg det hvor der står (udpluk fra default.aspx) :

public partial class _Default : System.Web.UI.Page
{
    protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
    {
          /** something **/
    }

-- Skal alt kodeing, foregår i default.aspx.cs ???

På forhånd tak!
Avatar billede nielle Nybegynder
09. januar 2008 - 17:13 #1
1) Når du opretter Gaestebog.aspx skal du krydse af i "Place code in serparate file".

2) Hvis du har det, vil der være en kryds-ikon foran siden Solution Exploren. Tryk på dette og du kan se din codebehind-fil.
Avatar billede jkampmann Nybegynder
09. januar 2008 - 17:16 #2
Tusind tak skal du have. Kast et svar
Avatar billede jkampmann Nybegynder
09. januar 2008 - 17:23 #3
Men hvordan kan det være, hvis jeg så indsætter en button på gaestebog.aspx, så når jeg dobbeltklikker på button'en i designer mode, så går den til default.aspx?? :(
Avatar billede jkampmann Nybegynder
09. januar 2008 - 17:27 #4
Ups - havde sat CodeFile="Default.aspx.cs" til default :-)
Avatar billede nielle Nybegynder
09. januar 2008 - 17:29 #5
Svar :^)
Avatar billede jkampmann Nybegynder
09. januar 2008 - 17:29 #6
Nejnej, sorry mit spam.

<%@ Page Language="C#" AutoEventWireup="true" MasterPageFile="~/MasterPage.master" CodeFile="Gaestebog.aspx.cs" Inherits="_Default" Title="Gæstebog" %>

Sådan ser det ud i Gaestebog.aspx, men når jeg trykker på en button, opretter den ikke automatisk koden for mig, men går til "Page_load" fremfor?

Den skulle gerne vise:
    protected void Button1_Click(object sender, EventArgs e)
    {

    }

Hvad gør jeg galt?
Avatar billede nielle Nybegynder
09. januar 2008 - 17:39 #7
Har du placeret knappen i det hvide område på din Gaestebog-siden? Altså i contentholderen?
Avatar billede jkampmann Nybegynder
09. januar 2008 - 18:19 #8
Jep det har jeg
Avatar billede nielle Nybegynder
09. januar 2008 - 18:28 #9
Så ved jeg ikke lige hvad der går galr for dig. Det virker hos mig.

Godt nok ser din header lidt anderledes ud end hos mig:

<%@ Page Language="C#" MasterPageFile="~/MasterPage.master" AutoEventWireup="true" CodeFile="Gaestebog.aspx.cs" Inherits="Gaestebog" Title="Untitled Page" %>

Du har af en eller anden grun denne:

Inherits="_Default"

Hvis den med at klikke på knappen ikke vil virke, har du under alle omstændigheder et alternativ:

Højre-klik på knappen og vælg Properties fra den esulterende kontekst menu. Nede i højreside - i Properties-vindiet - klikker du på lynet. Dobbelt-klik derfeter udfor Click-punktet.
Avatar billede jkampmann Nybegynder
09. januar 2008 - 19:18 #10
Tak, skulle ændre _Defualt til filens navn.