08. januar 2008 - 22:27Der er
8 kommentarer og 1 løsning
Brevflet i word fra exceldata uden blanke/tomme poster
Flg kode fletter poster fra excel over i word doc.(post 1-300). Hvis de sidste poster, evt 5 sidste, er tomme, skal de ikke med. Hvordan gør jeg det? Antallet af tomme kan variere.
With ActiveDocument.MailMerge .Destination = wdSendToNewDocument .SuppressBlankLines = True With .DataSource .FirstRecord = 1 .LastRecord = 300 End With .Execute Pause:=False End With End Sub
Ok, men kan du ikke lige prøve, at sætte det ind i min kode og vise, hvordan der peges på en bestemt kolonne, da der er flere kolonner med tekst, men en bestemt kolonne(hvor der skal være tekst), som bestemmer om en række skal med
With ActiveDocument.MailMerge .Destination = wdSendToNewDocument .SuppressBlankLines = True With .DataSource .FirstRecord = 1 .LastRecord = Sidste End With .Execute Pause:=False End With End Sub
With ActiveDocument.MailMerge .Destination = wdSendToNewDocument .SuppressBlankLines = True With .DataSource .FirstRecord = 1 .LastRecord = Sidste End With .Execute Pause:=False End With End Sub
Jae, men den excelfil jeg skriver i, bliver der lavet backup af på extern server, men jeg kunne selvfølgelig lave en excelmappe,som gik ind og læste på backupfilen.I øvrigt synes jeg, at det er nemmere og lave en tekstpræsentation i word.
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.