Avatar billede denero Juniormester
08. januar 2008 - 22:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Brevflet i word fra exceldata uden blanke/tomme poster

Flg kode fletter poster fra excel over i word doc.(post 1-300). Hvis de sidste poster, evt 5 sidste, er tomme, skal de ikke med. Hvordan gør jeg det? Antallet af tomme kan variere.

    With ActiveDocument.MailMerge
        .Destination = wdSendToNewDocument
        .SuppressBlankLines = True
        With .DataSource
            .FirstRecord = 1
            .LastRecord = 300
        End With
        .Execute Pause:=False
    End With
End Sub
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
08. januar 2008 - 22:34 #1
Du kan finde den nederste celle der er skrevet i kolonne A med

Sidste = range("A65536").End(xlUp).Row og sætte .LastRecord = Sidste
Avatar billede denero Juniormester
08. januar 2008 - 22:48 #2
Ok, men kan du ikke lige prøve, at sætte det ind i min kode og vise, hvordan der peges på en bestemt kolonne, da der er flere kolonner med tekst, men en bestemt kolonne(hvor der skal være tekst), som bestemmer om en række skal med
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
08. januar 2008 - 22:57 #3
Hvis det er kolonne B:

Sidste = range("B65536").End(xlUp).Row

    With ActiveDocument.MailMerge
        .Destination = wdSendToNewDocument
        .SuppressBlankLines = True
        With .DataSource
            .FirstRecord = 1
            .LastRecord = Sidste
        End With
        .Execute Pause:=False
    End With
End Sub
Avatar billede denero Juniormester
08. januar 2008 - 23:19 #4
Jeg har nok ikke forklaret mig rigtigt, men her er hele koden med din tilføjelse sat ind. Jeg fletter inde fra word.

Sub Åbnbrevfletdatabase()

' Åbnbrevfletdatabase Makro
'
    ActiveDocument.MailMerge.MainDocumentType = wdFormLetters
    ActiveDocument.MailMerge.OpenDataSource Name:= _
        "C:\Kontrolmappe, elektriske maskiner og hjælpemidler\Kontrolmappe elektriske maskiner og hjælpemidler.xls" _
        , ConfirmConversions:=False, ReadOnly:=False, LinkToSource:=True, _
        AddToRecentFiles:=False, PasswordDocument:="", PasswordTemplate:="", _
        WritePasswordDocument:="", WritePasswordTemplate:="", Revert:=False, _
        Format:=wdOpenFormatAuto, Connection:= _
        "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Password="""";User ID=Admin;Data Source=C:\Kontrolmappe, elektriske maskiner og hjælpemidler\Kontrolmappe elektriske maskiner og hjælpemidler.xls;Mode=Read;Extended Propert" _
        , SQLStatement:="SELECT * FROM `Data$`", SQLStatement1:="", SubType:= _
        wdMergeSubTypeAccess
' Doctype Makro
'
    ActiveDocument.MailMerge.MainDocumentType = wdCatalog
'
' Nytdoc Makro
'
Sidste = Range("C65536").End(xlUp).Row

    With ActiveDocument.MailMerge
        .Destination = wdSendToNewDocument
        .SuppressBlankLines = True
        With .DataSource
            .FirstRecord = 1
            .LastRecord = Sidste
        End With
        .Execute Pause:=False
    End With
End Sub
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
08. januar 2008 - 23:25 #5
Fra Word, ja det var noget helt andet!
Avatar billede denero Juniormester
09. januar 2008 - 19:26 #6
Hår du fundet ud af noget?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
09. januar 2008 - 20:50 #7
Jeg har ikke haft tid. Word VBA er ikke min stærke side. Hvorfor bruger du i øvrigt Word, og ikke Excel direkte?
Avatar billede denero Juniormester
09. januar 2008 - 22:08 #8
Jae, men den excelfil jeg skriver i, bliver der lavet backup af på extern server, men jeg kunne selvfølgelig lave en excelmappe,som gik ind og læste på backupfilen.I øvrigt synes jeg, at det er nemmere og lave en tekstpræsentation i word.
Avatar billede denero Juniormester
12. januar 2008 - 19:24 #9
Har løst problemet. Lukker.