Avatar billede jkampmann Nybegynder
08. januar 2008 - 20:54 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Egenskab men bruges som metode?

Hejsa. Jeg er helt ny indefor ASP.NET, så jeg sidder med et lille problem.

Har oprettet mig en global.asax, hvor jeg har sat under "Application_start":

Application("onlineCount") = 0;

Og ved session end og session start, sætter jeg:
Application("onlineCount") += 1;
og
Application("onlineCount") -= 1;

Når jeg så prøver at kalde onlineCount frem ved "Page_load", siger den følgende fejl:

System.Web.HttpApplication.Application' er 'egenskab', men bruges som 'metode'.

Hvad gør jeg forkert her?:

Label1.Text = Application("onlineCount").ToString();
Avatar billede arne_v Ekspert
08. januar 2008 - 21:22 #1
I C# er det Application[] ikke Application().
Avatar billede jkampmann Nybegynder
08. januar 2008 - 21:34 #2
Hoooold kæææft en dum fejl jeg laver. Smid svar, og tak. *Pinligt*
Avatar billede jkampmann Nybegynder
08. januar 2008 - 21:36 #3
Men hey.. nu siger den:

Operatoren '-' kan ikke anvendes med operander af typerne 'object' og 'int'

Hvad skal jeg så gøre? Kan jeg sætte "Application[...]" til at være integer?
Avatar billede arne_v Ekspert
08. januar 2008 - 21:44 #4
Cast den til int med (int).
Avatar billede arne_v Ekspert
08. januar 2008 - 21:45 #5
Og et svar.
Avatar billede jkampmann Nybegynder
08. januar 2008 - 21:50 #6
Fejlmeddelelse om kompileringsfunktion: CS0131: Venstre side af tildelingen skal være en variabel, en egenskab eller et indeks

(int) Application["onlineCount"] =  0;
Avatar billede jkampmann Nybegynder
08. januar 2008 - 21:54 #7
int onlineCount = int.Parse(Application.Get("onlineCount"));
        onlineCount++;

        Application.Set("onlineCount", onlineCount);
Avatar billede arne_v Ekspert
08. januar 2008 - 22:01 #8
Application["onlineCount"] = (int)Application["onlineCount"] + 1;

burde ogsaa virke !