Avatar billede ghetix Nybegynder
08. januar 2008 - 16:05 Der er 2 kommentarer

Registreringform - grøn/rød ved rigtig/forkert input

Hej

Søger navnet, eller mere info omkring hvordan man laver de bokse i registrationsforme man tit møder på forumer, som bliver grønne hvis man indtaster rigtige oplysninger, og røde ved forkerte. Det kan f.eks. være ved indtastning af password, hvor det skal gentages og udfyldes password den gentagende gang korrekt vil rammen omkring boksen blive grøn, og hvis det indtastes forkert vil den blive rød.

Nogen der ved, hvad der er tale om?
Avatar billede zynzz Praktikant
08. januar 2008 - 18:18 #1
Jeg tror du taler om javascript...
Avatar billede ladyhawke Novice
08. januar 2008 - 18:43 #2
bemærk at den fremgangsmåde ikke anbefales for handikapvenlige sider, idet rød/grøn farveblinde ikke kan se forskel på om det er rigtigt eller forkert, det de har indtastet... (pointen er at man ikke alene må benytte farve til at signalere information)

Det du ønsker er vel client side validering af dine inputs og det kan laves på mange måder