Avatar billede aguille Nybegynder
13. juni 2001 - 23:27 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

HJÆLP!!! Unresolved external - har snart kun grå hår tilbage!!!!

Ved godt at det måske ikke sådan lige er til at løse  alt hvad jeg gerne ville spørge om - men jeg ville være meget taknemmelig for en hvilken som helst slags hjælp - ( *I\'m a newbie :)* )

Sidder og leger med en hægtet liste der skal kunne have et objekt som værdi. Det der sådan set er problemet er : pointers. De driver mig til vanvid. I hvert fald ender jeg op med følgende:
Error: Unresolved external \'SymbolHolder::SymbolHolder()\' referenced from C:\\.....FIL.OBJ
og jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal stille op med den da jeg ikke aner hvorfor den er det. Er dog ret overbevist om at det er pointers det går galt med :)

Men hvis en af jer tilfældigvis har nogle gode ord at sige om sådan et tilfælde, så vil denne eksamens stresset person blive meget lettet.  Tak  ;)
Avatar billede stigc Nybegynder
13. juni 2001 - 23:29 #1
Det er jo en kompiler fejl, så der er nok ikke en pointer problem. Held og lykke :)
Avatar billede aguille Nybegynder
13. juni 2001 - 23:38 #2
Kompiler fejl?? Hvad kan man gøre ved sådan en??
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. juni 2001 - 23:40 #3
Vis os noget kode. Eller læg en link her til en zip-fil. Så klarer vi den nok.
Avatar billede aguille Nybegynder
13. juni 2001 - 23:45 #4
Hmm - har ikkemulighedfor at lægge et link, og har ingen anelse om hvor i koden det går galt. Tvivler på at det altsammen kan være der ;)
Er email en mulighed??
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. juni 2001 - 23:53 #5
Ja
Avatar billede aguille Nybegynder
14. juni 2001 - 00:00 #6
ok - har sendt til den mail du er listet under på eksperten - håber at det giver mening :)
Avatar billede henrik_ffc Nybegynder
14. juni 2001 - 00:10 #7
Må jeg få en kopi også på henrik@ffc.dk
Avatar billede wisen Nybegynder
14. juni 2001 - 07:49 #8
Det er en linkerfejl; det er nok fordi at du har du glemt en \"#include\" et sted ?!?
Avatar billede aguille Nybegynder
14. juni 2001 - 07:53 #9
Desværre ikke - er jeg ret overbevist om. Hvis bare det var :)
Avatar billede wisen Nybegynder
14. juni 2001 - 07:56 #10
Ja, det ville jo hjælpe at se koden, men \'Unresolved external\' _er_ en linker fejl :

Frequent Causes of the \"Unresolved External\" Error Message
The remainder of this article discusses in detail each of the following possible causes of \"Unresolved External\" errors:

-Missing Object Files or Libraries
-Missing Function Body or Variable
-Symbol Can\'t be Found in the Libraries or Object Modules
-Case Sensitivity
-Name Decoration
-A Symbol Is Not Public
-Scoping Problems and Pure Virtual Functions
-Function Inlining
-Wrong Compiler Options or Mixing Incompatible Libraries

/wisen
Avatar billede jpk Nybegynder
14. juni 2001 - 09:31 #11
Har du defineret din default constructor \"SymbolHolder();\" i din class SymbolHolder?
(send mig evt. en kopi på jacpost@post6.tele.dk)
Avatar billede kamikaze Nybegynder
14. juni 2001 - 13:16 #12
Kan det være at dine pointere ikke er NULL-initialiseret??????

Hvis du bruger pointere i en klasse, så HUSK ar sætte dem =NULL; i konstruktoren!
Avatar billede kamikaze Nybegynder
14. juni 2001 - 13:18 #13
Det er en hægtet liste->

Du har sikkert to klasser, en knude-klasse og en liste klasse. Har du husket at gøre liste-klassen til friend class i knude-klassen????

class Knude
{
  friend class Liste;
private:.......
};
Avatar billede kamikaze Nybegynder
14. juni 2001 - 13:19 #14
Prøv at \"copy-and-paste\" din kode her....
Avatar billede aguille Nybegynder
14. juni 2001 - 17:31 #15
Er ked af at sige det - men blev simpelthen så desperat st jeg gik heelt andre veje, og omskrev fra bunden af -> skulle bare have noget at aflevere idag. :) Så problemet har sådan set løst sig selv, selv om det måske er knap så tilfredsstillende. Men men men, nu har jeg sommerferie, så for et par dage holder jeg op med at tænke. Håber ikke at et forgæves spørgsmål har ødelagt noget.
Avatar billede aguille Nybegynder
14. juni 2001 - 17:33 #16
Er ked af at sige det - men blev simpelthen så desperat st jeg gik heelt andre veje, og omskrev fra bunden af -> skulle bare have noget at aflevere idag. :) Så problemet har sådan set løst sig selv, selv om det måske er knap så tilfredsstillende. Men men men, nu har jeg sommerferie, så for et par dage holder jeg op med at tænke. Håber ikke at et forgæves spørgsmål har ødelagt noget.  I får nogle point, fordi jeg tror faktisk at noget af det i har snakket om ville have løst problemet :)
Avatar billede wisen Nybegynder
15. juni 2001 - 08:54 #17
Ok; takker :)
Avatar billede kamikaze Nybegynder
16. juni 2001 - 04:24 #18
Tak :o>