Avatar billede ebe Praktikant
07. januar 2008 - 23:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

flytning af bruger i active directory

Når jeg flytter en elev fra f.eks. 8. klasse til 9. klasse i active directory, beholder den sit gamle netværksdrev fra 8. klasse, uanset at jeg ændrer hans logon script, hvor netværksdrevet mappes. SUKKK!!!

Når jeg opretter en ny bruger uden logon script, ser han ingen drev under "denne computer". Når jeg angiver f.eks. 8_klasse.bat som logonscript, får han de rigtige drev. Hvis jeg senere prøver at skifte logon script til f.eks. 9_klasse.bat beholder han alligevel de gamle drev. Hvordan flytter jeg eleven OG drevet?
Avatar billede kman Nybegynder
08. januar 2008 - 19:07 #1
prøv lige at post din _klasse.bat
Avatar billede ebe Praktikant
08. januar 2008 - 21:30 #2
Dette er 8_klasse.bat. Den ligger i windows\sysvol\sysvol\domhel.local\scripts

net use k: \\terminalsrv\8_klasse
net use s: \\terminalsrv\skolen
net use i: \\terminalsrv\billeder
Avatar billede kman Nybegynder
09. januar 2008 - 17:44 #3
prøv at sætte "/persistent:no" efter hver linje, sådan her;

net use k: \\terminalsrv\8_klasse /persistent:no

det bevirker at netværksdrevet ikke skal huskes ved næste logon.
Avatar billede ebe Praktikant
09. januar 2008 - 22:13 #4
Jeg har oprettet en ny bruger, "persistent" efter at jeg har lavet om på logon.bat. Den kan jeg godt flytte frem og tilbage, og drevene flytter med når jeg skifter logon.bat for brugeren. :)  Hos de gamle brugere virker det ikke.... suk.. Hvordan får jeg frigivet dem?
Avatar billede ebe Praktikant
09. januar 2008 - 22:36 #5
så fik jeg løst det sidste med giyf... jeg tilføjer persistent:no i alle linier, og starter alle logon.bat med de her tre linier:

net use k:/delete
net use s:/delete
net use i:/delete

og bingo!!!!  det virker..

gider du lægge et svar og mange tak for hjælpen! :)

venlig og taknemlig hilsen Ebe
Avatar billede strych9 Praktikant
09. januar 2008 - 22:55 #6
net use k: /d er tilstrækkeligt, men husk at lave et mellemrum.
Avatar billede kman Nybegynder
10. januar 2008 - 12:28 #7
glad for at kunne hjælpe.
Avatar billede ebe Praktikant
10. januar 2008 - 14:50 #8
Tak for hjælpen begge to :)
Avatar billede tomdane Nybegynder
24. januar 2008 - 11:20 #9
tjah, jeg har en net use x: /delete /y

foran alle mine net use tildelinger, så slipper man også for fejlmeldingen fordi den er tildelt i forvejen.