Avatar billede fauer Nybegynder
07. januar 2008 - 16:36 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan får jeg rette NavnID

Gruppe&nbsp;<select name="gruppe" class="form">

<% strSQL = "Select * From GruppeTabel Order by gruppe"
Set rsGruppe = Conn.Execute(strSQL)
Do
%>
<option <%  if rsGruppe("gruppe") = rs("GruppeID") Then Response.Write ("Selected") End If %> value='<%= rsGruppe("gruppe") %>'><%= rsGruppe("gruppe") %></option><%
rsGruppe.MoveNext
Loop While Not rsGruppe.EOF
%>
</select>

Denne selectboks virker som den skal, men jeg kunne godt tænke mig, samtidig med at jeg vælger/retter gruppe/GruppeID, så vil jeg gerne vælge/rette navn/NavnID...
I tabellen GruppeTabel har jeg også navn, og i den tabel hvor jeg ændre værdierne har jeg NavnID.

Altså, så når jeg vælger en given gruppe, så bliver den overført i GruppeID samtidig med at tager det navn der passer til gruppen og overføere det til NavnID.

Hvordan gør jeg det?

Mvh fauer
Avatar billede fiasko Nybegynder
17. januar 2008 - 15:43 #1
Hmm tror du skal have fat i noget java, hvis jeg har forstået dig ret.

Det er sådan at nogle værdier ændrer sig når du markerer noget andet på f.eks. en drop-down-menu ?
Avatar billede fauer Nybegynder
17. januar 2008 - 21:30 #2
Jeg er overbevist om at det må kunne lade sig at gøre uden Java...

Jeg må prøve at forklare mig bedre, men har ikke tid i aften... vender frygteligt tilbage på mandag.

Mvh fauer
Avatar billede fauer Nybegynder
12. februar 2008 - 20:09 #3
Hey fiasko

Er du der stadig... jeg fandt vist en anden måde at klare det på, men kan du ikke sende mig et svar så kan vi dele points?

Mvh fauer
Avatar billede fiasko Nybegynder
12. februar 2008 - 22:31 #4
Svar herfra :D
Avatar billede fauer Nybegynder
12. februar 2008 - 22:55 #5
Værs go'