Avatar billede steinholtz Nybegynder
07. januar 2008 - 13:51 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Mediaplayer afspiller kun på nogle computere

Jeg har lavet dette site www.mobilemusic.dk og der er en preview funktion hvor man kan høre ringetonerne ved at klikke på dem.
Det virker fint på min computer og mange andres, men på nogle virker det bare ikke. Mediaplayer åbner men den afspiller bare ikke.

Det virker umiddelbart ikke med Mediplayer 9. Jeg ved godt at det ikke er den nyeste version men for pokker det er jo bare an alm. mp3 den skal spille, så det burde da virke fint.

Tror det er noget med enten CLASSID eller codebase i denne kode:

<object id="MediaPlayer" width=300 height=50
        classid="CLSID:22D6f312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95"
        standby="Loading Windows Media Player components..."
        type="application/x-oleobject"
        codebase="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=6,4,7,1112">
    <param name="src" value="/cms/shopdb/ringtone_preview/131753/Give+It+Up+To+Me.mp3">
    <param name="autoStart" value="True">
    <param name="TransparentAtStart" Value="true">
    <param name="AnimationatStart" Value="false">
    <param name="ShowStatusbar" Value="true">
    <param name="ShowDisplay" Value="false">
    <param name="AutoSize" Value="false">

    <param name="ShowPositionControls" value="false">
    <param name="AudioStream" value="true">
    <param name="DisplaySize" Value="0">
    <embed type="application/x-mplayer2"
        src="/cms/shopdb/ringtone_preview/131753/Give+It+Up+To+Me.mp3"
        name="MediaPlayer"
        width="300"
        height="45"
        ShowStatusbar="1"
        TransparentAtStart="1"
        AnimationatStart="0"
        ShowStatusbar="1"
        ShowDisplay="0"
        AutoSize="0"
        ShowPositionControls="0"
        AudioStream="1"
        DisplaySize="1" />
    </object>

Jeg kan godt se at version 9 ikke er med under codebase, hvordan gør jeg det? Det virker ikke bare at tilføje 9 til listen.
Avatar billede steinholtz Nybegynder
07. januar 2008 - 14:00 #1
Nåja og på en computer så virker Nephew - Hospital feat. men ingen af de andre tracks!!
Avatar billede gurly Praktikant
07. januar 2008 - 14:54 #2
Prøv lige med noget mere enkelt >

  <embed type="application/x-mplayer2"
  classid="CLSID:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95"
  standby="Loading Windows Media Player components..."
  pluginspage="http://www.microsoft.com/Windows/MediaPlayer/"
  src="cms/shopdb/ringtone_preview/131753/Give+It+Up+To+Me.mp3"
  name="RAOCXplayer"
  width="300"
  height="45"
  controltype="2"
  showcontrols="1"
  ShowPositionControls="0"
  showstatusbar="1"
  ShowDisplay="0"
  AutoStart="1">
  </embed>

Jeg vil mene at class id er for den gamle version 9
denne player plajer at virke i version 9, 10 og 11
og den virker også i firefox / opera

Et andet problem er at du bruger mp3 filer, det er media playeren ikke så glad for, hvis folk eksempelvis har indstillet deres pc til at quicktime skal være default afspiller for mp3 på nettett så kan der ske noget der´

Derfor vil jeg råde dig til en af to følgende ting >
enten skal musikken konvateres til WMA format (windows media audio)
eller også kan du lægge mp3 numrene ind i en ASX playliste
og derefter bruge adressen til playlisten i playeren, playeren loader altså så playlisten, og i playlisten står så adressen til mp3 filen.
windows media player er altid default afspiller for ASX playlister, derfor resikere man ikke at andre plugin går ind og blander sig.

du laver en asx playliste ved at åbne microsoft noteblok
og inndsætter nedenstående kode, så vælger du "filer" og "gem som"
i vinduet der så åbner vælger du nedderst under "filtyper"  "alle filtyper"
og gemmer den som  "navn.asx"

<ASX version = "3.0">

    <entry>
    <TITLE>Tittel</TITLE>
    <Ref href = "cms/shopdb/ringtone_preview/131753/Give+It+Up+To+Me.mp3"/>
    </entry>

</ASX>

det burde virke med lokal adressen, ellers brug hele webadressen
en korrekt lavet asx liste kan afspilles direkte med media player

hvis du vil nå en bredere målgruppe, også alle dem der ikke har windows, linux og mac brugere osv.
så kan du bruge en flash player i stedet, langt de fleste har flash,
den kan du downloade her >
http://www.jeroenwijering.com/?item=JW_MP3_Player
du bestemmer til dels selv udseendet af den, og hvad den skal kunne
den giver alle de muligheder du kan få brug for.
men kan også bruges som en meget enkel player
Avatar billede gurly Praktikant
07. januar 2008 - 15:08 #3
jeg kan sige dig at objekt delen i din kode, med param navne og alt dette, det læser browsere som firefox slet ikke, de læser kun EMBED delen, og da explorer også sagtens kan nøjes med embed delen, så er der ingen grund til at bruge ald det kode.
hvis man absolut vil køre med begge dele, så kan jeg se at din kode mangler et </embed> til at afslutte embed delen, den bør stå lige over </object>
ligeledes er der jo et problem med at visse brusere kun læser embed delen, og i embed delen har du jo intet om class id og så videre.

så prøv den enkle kode jeg postede, brug den som den er, der mangler ikke noget
Avatar billede steinholtz Nybegynder
07. januar 2008 - 15:57 #4
Tak for et godt svaret men det virker desværre ikke med at sætte din kode ind.

Jeg har også prøvet før med JW Flash playeren faktisk. Problemet med den er at den ikke kan afspille mp3 med visse samplerates. Så bliver afspilnings hastigheden forkert.
Jeg kan ikke bare convertere mp3'erne om eller lave dem til WMA da der er flere tusinde og de ligger alle i et CMS system.

Jeg må lige tage et nærmere kig på asx lister.
Avatar billede gurly Praktikant
07. januar 2008 - 16:15 #5
Jeg har lige lagt koden til playeren jeg postede ind i en htm side
og jeg kan på ingen måde se at den fejler noget ?
du kan se den her >
http://www.aelling.lir.dk/public/eksemplar/stein/player.htm
den loader en asx liste som så indeholder adressen på en mp3 fil som den henter direkte fra din side

under alle omstendigheder er der jo flere fejl i den kode du selv bruger
(vil du hellere have rettet dem ? )

når det er nødvendigt at det er mp3 filer du bruger, og at det også er nødvendigt at det skal være windows media player, så er det altså nødvendigt at bruge asx lister, hvis du vil undgå fejl altså.

du kan i stedet vælge at bruge quicktime player i stedet, den er beregnet til mp3
jeg kan finde dig en kode hvis det er ?

angående flash playeren, så er det lige gyuldigt om filerne har en sampel bitrate på eksempelvis 128 kb eller 256 kb eller alle andre størelser kan bruges,
det der er problemet er at sampel frekvensen skal være 44.100 hz
ellers kan det ganske rigtigt føre til forkert hastighed.
så det er altså ikke bit raten der skal være bestemt, med derimod sampel frekvensen.
Avatar billede gurly Praktikant
07. januar 2008 - 20:17 #6
hvad fandt du ud af ?
Avatar billede steinholtz Nybegynder
08. januar 2008 - 10:44 #7
Jeg er ikke kommet videre pt. Har også andre projekter at se til men jeg skal nok sige til når der sker noget.

Jeg er ret meget i tvivl om hvordan jeg lige gør det mht. asx listen. Hvordan bliver den liste opdateret når jeg klikker på en ny mp3? Linket til mp3 filen er nemlig ikke direkte til en mp3 i scriptet på serveren, men det er en variabel. Ser sådan ud:

src="${content.preview}"

Ang. flash: Ja det er jo også derfor jeg siger samplerate og ikke bitrate.
Avatar billede gurly Praktikant
08. januar 2008 - 13:57 #8
ang.flash,  ja under alle omstændigheder så er det jo en iriterende ting, det er vi helt enige om.

angående asx listerne, ja det er jo noget af et problem, jeg selv bruger jo bare en asx liste til hver fil/streamadresse, men det bliver jo nok lidt omfattende for dig.

problemet med brug af mp3 filer i windows mediaplayer er som sagt, at tager du en pc som har instaleret quicktime player, og hvor quicktime er valgt som default afspiller for mp3 filer på nettet, og du så på denne pc går ind på din side og åbner en sang, så er det IKKE windows media player som starter op som plugin, men derimod quicktime der starter som plugin, også selv om du jo har skrevet koden specielt til windows media player, men fordi det er en mp3 fil så begynder quicktime altså at blande sig, og så går der altså kage i den, og den får ikke afspillet nummeret.

Det er så også derfor at jeg vil foreslå dig helt at droppe windows media player, og så i stedet bruge en kode som kalder på quicktime som plugin på siden.
det kan sagtens laves sådan, at de folk der ikke har quicktime instaleret, de vil i stedet se en besked skrevet af dig, vel noget i retning af
"Du behøver quicktime, klik her for at hente quicktime"
en stor side gevinst er jo så også at du så kan nå alle målgrupper, ikke kun folk der køre windows, men også macintos og linux brugere osv. kan jo bruge quicktime.

som sagt der er en hel del væsentlige fejl i den kode du bruger på din side idag.
jeg vil gerne rette din kode, eller jeg har en kode til en player som jeg syntes er endnu bedre, den er en smule mere avanseret, men køre også mere stabilt.
den kan du få hvis du vil.
Men som sagt uanset hvilken kode til wmp som du vælger, så er der jo problemet med mp3, og det problem kan man altså kun sikre sig imod via asx lister.
men da dette jo måske heller ikke er vejen frem for dig,
ja så må jeg helt klart råde dig til at afprøve quicktime i stedet.

men inden jeg finder en masse kode frem, så svar lige hvad vej du vil gå >
skal jeg rette din nuværende kode for fejl ?
eller vil du have den kode jeg mener er endnu bedre ?
(den køre som javascript player)
eller skal jeg i stedet finde dig en passende quicktime player ?
Avatar billede gurly Praktikant
08. januar 2008 - 15:19 #9
Her er koden til en quicktime lydplayer
Du kan se et eksempel her >
http://www.aelling.lir.dk/public/eksemplar/quicktime/quicktime%2Dlydplayer.htm
Hvis ikke du har instaleret quicktime, så vil den komme med sådan en gul popup øverst på siden, som beder dig om at instalere quicktime.
Da jeg afprøvede det her, så kunne jeg se at indtil man får instaleret quicktime, så bruger den i stedet windows media player, lidt noget knold egentlig,
men det er der vist ikke noget at gøre ved.
nu ved jeg heller ikke med din side, du åbner jo ikke sangene i nye vinduer, men derimod i en skjult frame der bliver synlig når man starter et nummer ? (sådan cirka)
så om tjekket for om man har quicktime vil køre allerede når man loader din side, eller det først vil køre når man klikker på et nummer, der er jeg ikke klar over.
men det finder du jo ud af.

Du skal bemærke at playeren bruger en tilhørende JS fil, med navnet AC_QuickTime.js
denne fil kan du få ved at downloade følgende winzip fil >
http://www.aelling.lir.dk/public/eksemplar/quicktime/AC%5FQuickTime.zip
du skal lige pakke den ud, jeg pakkede den med winzip fordi JS filer ikke er så gode at downloade direkte, så bliver alle linieskift erstattet med firkanter !
og det er iriterende hvis man senere vil redigere i filen.

selve koden jeg har brugt til playeren ser sådan her ud >

<script src="AC_QuickTime.js" language="JavaScript" type="text/javascript"></script>

<script language="JavaScript" type="text/javascript">
QT_WriteOBJECT('http://www.mobilemusic.dk/cms/shopdb/ringtone_preview/139539/2+Hearts.mp3','300','18','');
</script>

koden er jo ret enkel, du skal bare huske at rette adressen til hvor du nu har filen
AC_QuickTime.js liggende, 300 er den valgfrie bredde, 18 er højden, og som lydplayer kan den ikke blive højere end det.

Hvis du så heller ikke kan bruge quicktime, så vil jeg gerne rette din wmp kode, eller give dig en javascript udgave af windows media player.
men som sagt, problemet med mp3 filer kan kun løses med asx lister,
så jeg ved ikke hvor interasant det er ?
Avatar billede steinholtz Nybegynder
09. januar 2008 - 12:22 #10
Du for vild! :)Quicktime virker fint men kan du svare mig på hvorfor mediaplayer på dette site virker fint: http://mmsc.dk/php/root/ac/nephew/ ?
Den virker på de computere hvor det andet site ikke virker! Den bruger ikke en asx liste.
Men altså tusind tak for din hjælp indtil videre. Du skal nok på points.
Avatar billede gurly Praktikant
10. januar 2008 - 11:46 #11
den side du linker til køre heller ikke ordentligt, på en´ pc jeg har her begynder quicktime at blande sig, og der går kuk i det
Avatar billede gurly Praktikant
10. januar 2008 - 13:57 #12
men grunden til at du har en pc som ikke kan vise din ejen player, men godt den side du linkede til er nok at der er væsentlige fejl i din ejen player, hvad med den jeg linkede til her ?
http://www.aelling.lir.dk/public/eksemplar/stein/player.htm
kan du se den på dine pc´er ?
det er jo en ret simpel men velfungerende player.

du får lige en helt anden type player også, på en måde er den mere avanceret fordi den køre som javascript player, men på den anden side er den også ret simpel.
Den har i øvrigt en fordel som de andre playere ikke har, nemlig hvis ellers din windows er fuldt opdateret, så vil du se at hvis du peger på din player med musen, så kommer der en ramme om playeren, og den skriver
"klik for at aktivere dette objekt"  så hvis folk vil stoppe din player, så skal de faktisk klikke to gange fordi første klik aktivere objektet, først andet klik stopper den. men det problem er fjernet fra følgende player >
http://www.aelling.lir.dk/public/eksemplar/stein/javascript%2Dlydplayer.htm
playeren fungere på følgende måde >

der på siden hvor playeren skal være indsættes kun følgende >

<div id="mediplayer">
<span id="music">
</span>
</div>

(eventuelt bare span id, selve div´en er ikke vigtig)

oppe i sidens head plaseres så følgende >

<script language="JavaScript" type="text/javascript" src="NyNoIEActivate.js"></script>

(som henter filen der gør playeren ikke skal aktiveres)

oppe i sidens head plaseres så også følgende script >

<script language="JavaScript" type="text/javascript"><!--
function play(){
document.getElementById('music').innerHTML="<embed type='application/x-mplayer2' classid='CLSID:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95' standby='Loading Windows Media Player components...' pluginspage='http://www.microsoft.com/Windows/MediaPlayer/' src='playliste.asx' name='MediaPlayer1' width='250' height='50' controltype='2' showcontrols='1'  Volume='0' showstatusbar='1' ShowDisplay='0' ShowPositionControls='0' AutoStart='1'></embed>";
}
//-->
</script>

(som jo er selve playeren, og den vises jo så det sted på siden som har span id´en)

for ligesom at få sparket det hele igang indsætter du så følgende i sidens body
det skal helst indsættes nederst på siden, eller i hvert fal neden under player span id

<script type="text/javascript">
window.onload = function(){
play();
NyNoIeActivate();
}
</script>

dette script "kalder" så på scriptet "play()" hvorved playeren fremkommer det sted id´en nu er indsat, det kalder derefter på scriptet "NyNoIeActivate()"
så playeren ikke blokeres.

du kan downloade de filer der er brugt til eksemplet her >
http://www.aelling.lir.dk/public/eksemplar/stein/stein.zip

(men brug af mp3 filer vil stadig give problemer, hvis ikke der benyttes asx lister)

Denne player er kompatibel med windows 98 og frem til og med wista
den virker med alle media playere fra og med 9 til 11
den virker med internet explorer 5.5 , 6  og 7
den virker med nyere udgaver af firefox
og den virker med nyere udgaver af opera.
faktisk kan den også køre på en mac hvis der er instaleret windows media player 9 for macintosh, den kan man i øvrigt hente her >
http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/player/mac/default.aspx

jeg har i øvrigt nogle andre eksempler du kan kigge på >
http://www.aelling.lir.dk/public/eksemplar/baerens/Lyd+Player/

de er vist lavet som javascript alle sammen, men flere af dem indeholder også en normal simpel player, det er fordi de køre uden autorun, så for at få vist en player allerede når siden loader, så vises den simple player, når så man kalder på scriptet med playeren, så bliver den simple player udskiftet med javascript playeren, fordi den har samme ID

kig lidt på dem alle 4, de har hver sine egenskaber som kan kombineres som man nu vil  c",)
Avatar billede gurly Praktikant
10. januar 2008 - 15:33 #13
ps, angående asx lister http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/bb262242(VS.85).aspx
pps. ved du noget om ASP ?  (jeg gør ikke) for så kunne følgende måske bruges ?
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/bb249561(VS.85).aspx
Avatar billede gurly Praktikant
10. januar 2008 - 15:54 #14
PPS  i din ejen player har du følgende >
codebase="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=6,4,7,1112
hmmm, jeg ved ikke lige hvordan det så skulle virke, men jeg tvivler på at det virker til noget som helst, fordi der befinder sig intet på den adresse der refereres til.
derfor bruger jeg i stedet selv følgende >
pluginspage="http://www.microsoft.com/Windows/MediaPlayer/"
og det virker på den måde at tilgår du playeren fra en maskine som ikke har vindows media player, så kommer den med en gul popup øverst på siden som anbefaler at instalere windows media player, og guider en over på download siden.
Avatar billede gurly Praktikant
10. januar 2008 - 16:12 #15
PPPS  (det bliver så nok det sidste ps  c",)
vil man køre player uden javascript, så vil jeg jo mene at den simple player jeg gav dig som kun har en EMBED del er rigeligt, men vil man absolut have den både med OBJECT og EMBED del, så har jeg lige rettet de fejl jeg mener er i din ejen player.
jeg vil mene den skal se sådan her ud >

<object id="MediaPlayer" width=300 height=50
        classid="CLSID:22D6f312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95"
        standby="Loading Windows Media Player components..."
        pluginspage="http://www.microsoft.com/Windows/MediaPlayer/"
      <param name="src" value="/cms/shopdb/ringtone_preview/131753/Give+It+Up+To+Me.mp3">
      <param name="autoStart" value="True">
      <param name="TransparentAtStart" Value="true">
      <param name="AnimationatStart" Value="false">
      <param name="ShowStatusbar" Value="true">
      <param name="ShowDisplay" Value="false">
      <param name="AutoSize" Value="false">
      <param name="ShowPositionControls" value="false">
      <param name="AudioStream" value="true">
      <param name="DisplaySize" Value="0">
    <embed type="application/x-mplayer2"
        classid="CLSID:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95"
        standby="Loading Windows Media Player components..."
        pluginspage="http://www.microsoft.com/Windows/MediaPlayer/"
        src="/cms/shopdb/ringtone_preview/131753/Give+It+Up+To+Me.mp3"
        name="MediaPlayer"
        width="300"
        height="50"
        AutoStart="1"
        TransparentAtStart="1"
        AnimationatStart="0"
        ShowStatusbar="1"
        ShowDisplay="0"
        AutoSize="0"
        ShowPositionControls="0"
        AudioStream="1"
        DisplaySize="1"/>
    </embed>
</object>

Det er i hvert fal vigtigt at de oplysninger der ligger i OBJECT delen, er 100 % identiske med de oplysninger der ligger i EMBED delen

følgende er rettet >
pluginspage delen er rettet, og så er den tilføjet nede i embed delen også
der er tilføjet andre manglende parametre nede i embed delen
og embed delen er nu korrekt afsluttet med </embed> hvilket du manglede
Avatar billede gurly Praktikant
10. januar 2008 - 23:25 #16
PPPPS  c",)  tjekker du aldrig din side med firefox ?  mange bruger jo altså denne browser, og andre browsere der køre som den også
http://mozilladanmark.dk/produkter/firefox/
for som din side er nu, kan du ingen numre høre med firefox som browser
Sikkert fordi du mangler kode i embed delen som omtalt længere oppe

så faldt jeg lige over at du bruger følgende script >

<script>
function stop()
{
  document.getElementById('MediaPlayer').Stop();
}
</script>

er det et script som du bruger for at stoppe playeren når man likker det lille vindue ?  for så kan jeg fortælle dig at det vil kun virke i internet explorer, firefox og alle andre browsere supportere nemlig ikke de direkte javascript kommandoer, det er desværre kun explorer.
men det kan du lave med den javascript player jeg linkede til, for så laver man bare et script mere i den som hedder "stop"

altså man har scriptet der starter den >

<script language="JavaScript" type="text/javascript"><!--
function play(){
document.getElementById('music').innerHTML="<embed type='application/x-mplayer2' classid='CLSID:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95' standby='Loading Windows Media Player components...' pluginspage='http://www.microsoft.com/Windows/MediaPlayer/' src='playliste.asx' name='MediaPlayer1' width='250' height='50' controltype='2' showcontrols='1'  Volume='0' showstatusbar='1' ShowDisplay='0' ShowPositionControls='0' AutoStart='1'></embed>";
}
//-->
</script>

så laver man bare et megen til hvor autorun står til 0
og uden filnavn

<script language="JavaScript" type="text/javascript"><!--
function stop(){
document.getElementById('music').innerHTML="<embed type='application/x-mplayer2' classid='CLSID:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95' standby='Loading Windows Media Player components...' pluginspage='http://www.microsoft.com/Windows/MediaPlayer/' src='' name='MediaPlayer1' width='250' height='50' controltype='2' showcontrols='1'  Volume='0' showstatusbar='1' ShowDisplay='0' ShowPositionControls='0' AutoStart='0'></embed>";
}
//-->
</script>

når så man kalder på dette script bliver playeren der spiller jo udskiftet med en der er stoppet.

du vil kunne se i nogle af eksempel playerne jeg linkede til.

og dette er kompatibelt med alle brovsere
Avatar billede gurly Praktikant
10. januar 2008 - 23:45 #17
angående javascript playerne, så er der i eksemplet jeg postede kode til jo brugt stream adressen direkte i scriptet src='playliste.asx'

men der er flere andre mulighed, linket jeg lagde til de 4 eksempelplayere, er der i den der hedder "lydplayer-med-link.htm"  i stedet brugt følgende i scriptet
src='"+file+"'  og scriptet hedder så > function play(file)
og så ligger man adressen i kaldet, eksempelvis som link
<a href="java script:play('playliste.asx');NyNoIeActivate();">spil</a>

eller hvis man som eksemplet "lydplayer-med-rulnedliste.htm"  har en ID på adressen kan man i selve scriptet bruge src='"+document.getElementById('cancion').value+"'
cancion er så bare den ID man nu har på adressen.

Ved jo ikke lige hvordan du køre det, men noget af det burde kunne bruges.

læs nu alt hvad jeg har skrevet, og læs det gerne mange gange, og kig på mine eksempel playere, så er jeg sikke på at du vil kunne bruge en hel del af det.

c",)
Avatar billede gurly Praktikant
10. januar 2008 - 23:56 #18
hæ hæ hæ, går man ind på din side og starter et nummer, og så stopper det på knappen der lukker det lille vindue, derefter starter man et nyt nummer og lukker det også med luk knappen, så kommer der lys i tilbage knappen oppe i explorer, klikker man så på tilbage, så starter det første nummer man hørte igen, men man kan ikke se playeren !!!1
hæ hæ, du bliver nødt til at gennemtærske den javascript player, for den kan du meget bedre styre  c",)
Avatar billede gurly Praktikant
11. januar 2008 - 00:06 #19
grundlæggende køre de jo på samme prinsip, men alligevel er der en del forskelle du kan kombinere, og så virker det hele også i firefox.
måske du fik lyst til helt at droppe dine hidden frames, og lave det hele i script i stedet c",)

http://www.aelling.lir.dk/public/eksemplar/baerens/lyd+player/halvusynlig.htm

http://www.aelling.lir.dk/public/eksemplar/baerens/lyd+player/lydplayer%2Dmed%2Dlink.htm

http://www.aelling.lir.dk/public/eksemplar/baerens/lyd+player/lydplayer%2Dmed%2Drulnedliste.htm

(ja en af dem ser lidt skæv ud i ferefox, men det er en anden snak c",)
Avatar billede steinholtz Nybegynder
11. januar 2008 - 09:29 #20
Wow en masse! :D Ja der er helt sikker noget jeg kan bruge.

Skal lige sige ang. stop scriptet og firefox. Jeg ved godt at det ikke fungerer i firefox, men det var også til IE jeg lavede det. Firefox er nemlig så "smart" at den stopper mediaplayer automatisk når man lukker iframen hvor den er i. IE bliver bare ved med at spille hvis ikke stop scriptet er der.

Ja det er helt sikkert ikke den bedste kode. Jeg har faktisk aldrig programmret javascript før jeg lavede det her. Blev bare kastet ud ud det! Arg.

Tusind tak for hjælpen igen igen.
Avatar billede gurly Praktikant
12. januar 2008 - 01:44 #21
firefox stopper selv playeren siger du, ja men som din side er lige nu så kan jeg altså overhovedet ikke få den til at spille i firefox
men det er ikke uynderligt når din embed del mangler så mange parametre

takker for point c",)