Avatar billede h8red Nybegynder
07. januar 2008 - 13:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke sende post vis sbs2003 sp2

Hej

Har lige opsat en sbs2003 som så mange andre gange.
Linien ud er TDC ADSL Erhverv uden port filtre.
Jeg kan modtage post på min exchange, men den vil ikke sende ud af huset ???

Den er sat op til at sende via DNS, men jeg har også prøvet via smart host : pasmtp.tele.dk også med IP i brackets.

Den står bare og glor i køen på exchange serveren og jeg ender med at lave en "del with no ndr".

Hvad har jeg misset, har sat mange af disse op, men kan ikke lige se hvad der her skulle være problemet.

Har opsat pop3 konti på alle pc, da man godt kan sende via pasmtp.tele.dk i outlook... Hvad sker der ???
Avatar billede h8red Nybegynder
07. januar 2008 - 13:38 #1
Har ændret i DNS opslaget ude i byen for domænet og den er ikke slået igennem endnu, for egen smtp´s IP adresse kan det være det der driller ?
Avatar billede h8red Nybegynder
07. januar 2008 - 21:50 #2
Intet har virket indtil nu..
Håber på lidt hjælp :)
Avatar billede mr.d Nybegynder
01. februar 2008 - 21:02 #3
hvordan ser din interne DNS ud? mangler en evt. en forwarder??
Avatar billede h8red Nybegynder
04. februar 2008 - 11:14 #4
Har fundet fejlen, routeren på systemet var mangelfuld. Den blev skiftet og nu flyver posten ud af døren :)