Avatar billede deadly Nybegynder
06. januar 2008 - 21:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Netbeans - Anchor problem

Dav!

I må undskylde hvis jeg poster det forkerte sted, men syns ikke rigtig det passer ind andre steder.
nå, men
Jeg har skulle lave lidt Java GUI og besluttede mig for at prøve Netbeans, det funker også fint. Men de knapper og tekst felter jeg har inde på GUI’en ”anchor” sig til andre knapper eller siderne af vinduet.  Og det skaber irriterende problemer.
Jeg kan kun forstille mig der er en måde at få den til at stoppe med at anchor, men hvordan? Syns virkelig jeg har været igennem alle indstillinger nu.

Håber det er mig der er dum og det er et nemt svar.

-Daniel
Avatar billede _carsten Nybegynder
06. januar 2008 - 21:49 #1
Det skyldes det layout du anvender, hvis du selv vil bestemme præcis position, skal du anvende null layout på dit JPanel/JFrame og positionere knapper etc. vha. metoden setBounds(x,y,w,h);

Alternativt læs og brug de forskellige layoutManagers: http://java.sun.com/docs/books/tutorial/uiswing/layout/using.html
Avatar billede _carsten Nybegynder
06. januar 2008 - 21:51 #2
Jeg bruger aldrig null layout, men en passende layoutManager, som regel GridBagLayout
Avatar billede deadly Nybegynder
07. januar 2008 - 09:27 #3
Super! lige det problemet var, kast et svar :)

Mange tak!
Avatar billede _carsten Nybegynder
07. januar 2008 - 13:03 #4
Kommer her
Avatar billede deadly Nybegynder
07. januar 2008 - 14:35 #5
Tak igen :)