Avatar billede magmat Nybegynder
06. januar 2008 - 13:28 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

skjule en userform ved at trykke på enter

Problem 1:
Jeg har bøvlet noget rundt med at få en userform til at blive skjult når jeg trykker på enter.

Jeg har forsøgt med nednestående kode, men kan ikke få den til at virke.

Jeg vil tabulere mig mellem de 2 tekstboxe og lukke userformen med enter-knappen

Problem 2:
Min userform indeholder 2 labels + 2 tekstbokse.
Når jeg starter userform står markøren i tekstbox1.
Det er fint, men den står og blinker efter den tekst der står i tekstboxen. Jeg vil meget gerne have at teksten er markeret, så den eksisterende tekst automatisk bliver slettet når man skriver noget nyt.

Private Sub Data_autoudfyldelse_KeyDown(ByVal KeyCode As MSForms.ReturnInteger, ByVal Shift As Integer)
    If KeyCode = 13 Then
        Data_autoudfyldelse.Hide
    End If
End Sub
Avatar billede magmat Nybegynder
06. januar 2008 - 13:51 #1
Problem 1 fik jeg selv løst ved at skrive:´

Private Sub textbox1_KeyDown(ByVal KeyCode As MSForms.ReturnInteger, ByVal Shift As Integer)

MEn det giver så et nyt problem.
Når jeg har lukket userformen ved at trykke på ENTER. Så er mit regneark ikke aktivt længere.

Så skal jeg klikke med musen på arket for at få det aktivt igen. Hvordan kommer man udenom det?

Med hensyn til problem 2 så kunne det nok løse det ved at lave en sendkey på en tabulator, men hvad er koden.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
06. januar 2008 - 15:09 #2
Prøv at afslutte med

AppActivate "Microsoft Excel"
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
06. januar 2008 - 15:11 #3
Kan du i øvrigt ikke bruge at trykke Esc for at lukke formen? Så skal du bare have en knap på formen til at lukke med userform1.hide og sætte "Cancel" til "True".
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
06. januar 2008 - 15:12 #4
... og hvis du ikke vil kunne se knappen, kan du bare trække den uden for visningsområdet i formen.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
06. januar 2008 - 18:18 #5
Lav en OK-knap (commandbutton) på din form og sæt Default = true. Lav koden, der lukker dialogboksen på knappen. Så kan du både bruge knappen og Enter.

Lidt i stil med det akyhne foreslår, men uden at bruge Esc, som for mig normalt betyder, at jeg har fortrudt det, som jeg ellers er i gang med.
Avatar billede familienriis Nybegynder
06. januar 2008 - 22:28 #6
Jeg kunne jo få begge løsninger til at virke men jeg har valgt at bruge det sidste forslag.
Det er det der virker på den måde jeg havde forestillet mig.

Mange tak for indsatsen.

Er det en spilt eller hvordan ser det ud med pointene?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
06. januar 2008 - 22:45 #7
Det er op til dig. Hvad med AppActivate "Microsoft Excel"? Virkede det for dig til at gøre arket aktiv?
Avatar billede vejmand Juniormester
06. januar 2008 - 22:50 #8
Hmmmm, familienriis, der er ikke tale om dobbeltbruger her, vel???
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
06. januar 2008 - 22:57 #9
???
Avatar billede vejmand Juniormester
06. januar 2008 - 23:10 #10
akyhne >> Nu ved jeg jo ikke om de 3 ??? var møntet på mig, men sammenholdt med kommentaren 06/01-2008 22:28:25 er det da påfaldende at både familienriis og magmat hovedsageligt stiller spørgsmål i Excel-kategorien.
Men det får vi måske et svar på af "de to" brugere?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
06. januar 2008 - 23:14 #11
Arh, det havde jeg ikke lige set. familienriis? magmat?
Avatar billede magmat Nybegynder
07. januar 2008 - 19:17 #12
Ja, der er desværre tale om en dobbeltbruger.
Er det snyd? - JA

Men jeg har kun oprettet mig som dobbeltbruger, da jeg ikke har points til alle mine spørgsmål på denne super side.
Gør det, det mere korrekt? - NEJ

Men når jeg har siddet og haft problemer med mine ark og mine points har været lig nul. Så har jeg følt mig nødsaget til at bruge mit alias.

Oprindeligt: familienriis
alias:: magmat

For nærmest uanset hvad man spørger om på denne side, så er der jo hjælp at hente.

Jeg beklager at jeg har "snydt" men hvis i kigger på de points der er på de 2 brugere, så vil I kunne se at, jeg altid har brugt mine points i familienriis og først i sidste nødstilfælde brugt dem i magmat.

Skal jeg smides af siden for det? - Måske nok
Men jeg har haft stor hjælp af siden indtil nu. Og takker for alt den hjælp jeg har fået.

Familienriis / magmat
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
07. januar 2008 - 22:20 #13
Nej du bliver nok ikke smidt ud, men du får nok at vide du skal lukke den ene konto. Det du har gjort er nok noget af det de garvede brugere herinde hader mest.
Har du ikke point nok, må du arbejde lidt for føden. Sådan startede vi andre også.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
07. januar 2008 - 22:25 #14
Og har du flere konti, så kom med det nu, for du bliver sikkert checket op på dine IP adresser du har brugt dine konti fra.

Til coadmin: Jeg har mødt familienriis/hans spørgsmål nogle gange herinde, og han har opført sig pænt.
Avatar billede vejmand Juniormester
08. januar 2008 - 02:46 #15
Grundliggende er jeg helt enig med akyhne.

Og så et lille råd til Familienriis: Halvér pointene i dine spørgsmål, så er der til dobbelt så mange!
Jeg selv, og de fleste andre, går ikke efter hvor mange point der er udlovet.
Jeg ved godt der er mange der tror at chancen for svar hænger sammen med point-tallet, men det er nu ingenlunde min fornemmelse.

PS: Jeg mener bestemt også at Familienriis/magmat opfører sig pænt, bortset fra dobbeltbrugeren.  :-)
Avatar billede snowball Novice
08. januar 2008 - 09:13 #16
Familienriis / magmat

Jeg kan se du selv har sat "magmat" brugeren til inaktiv, hvilket er fint nok, men jeg lukker den helt så du ikke kan bruge den på et senere tidspunkt.

Det er prisværdigt at du indrømmer og undskylder, så der sker ikke mere i denne sag. Jeg vil blot opfordre dig til at gennemlæse http://www.eksperten.dk/regler.phtml og overholde reglerne.

Læs evt. http://www.expfaq.dk/ikke_flere_point#ikke_flere_point

Snowball / Admin