Avatar billede orca Nybegynder
13. juni 2001 - 21:55 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Access update problem

Nu har jeg siddet og kæmpet med denne kode i jeg ved ikke hvor lang tid, og den virker stadig ikke... Kan nogen hjælpe mig?

dette er koden jeg bruger til at opdatere en record i min database: sessionen username indeholder korrekt nok et username.

<%
Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Conn.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & Server.Mappath(\"../db/community.mdb\")
sql = \"select * from users where username = \'\" & Session(\"username\") & \"\'\"
if dataok=true then
Set rs = Server.CreateObject(\"ADODB.Recordset\")
rs.open sql, conn, 1, 3

    if Request.ServerVariables(\"REQUEST_METHOD\") = \"POST\" then
    rs.update
  rs(\"username\") = rs(\"username\")
  rs(\"sentdocuments\") = rs(\"sentdocuments\")
  rs(\"points\") = rs(\"points\")
  rs(\"sentcheats\") = rs(\"sentcheats\")
  rs(\"sentwalkthroughs\") = rs(\"sentwalkthroughs\")
  rs(\"sentguides\") = rs(\"sentguides\")
    rs(\"password\") = Request.form(\"password1field\")
    rs(\"realname\") = Request.form(\"realnamefield\")
    rs(\"age\") = Request.form(\"agefield\")
    rs(\"email\") = Request.form(\"emailfield\")
    rs(\"url\") = Request.form(\"toplisturlfield\")
    rs(\"showemail\") = Request.form(\"visibleemailfield\")
    rs.update
    Response.Write \"<font>Your Cheat Finder community member profile was updated succesfully!</font>\"
      end if
%>

mvh mark
Avatar billede chris2k Nybegynder
13. juni 2001 - 22:02 #1
Skal den første rs.update ikke hedde rs.edit?
Avatar billede orca Nybegynder
13. juni 2001 - 22:12 #2
Doubt it... Denne fejlbesked får jeg ved rs.edit:

Object doesn\'t support this property or method: \'rs.edit\'

Mvh Mark
Avatar billede chris2k Nybegynder
13. juni 2001 - 22:17 #3
Hmm, jeg kan ikke lige huske hvad den hedder så.

editnow måske

Kan desværre ikke finde ud af det lige nu, prøv at kigge på nettet, ellers kan jeg finde det imorgen.
Avatar billede orca Nybegynder
13. juni 2001 - 22:45 #4
Hmmm... weird... nu har jeg fundet ud af at det virker alle gange på nær lige når jeg vil opdatere min checkbox ved navn
visibleemailfield. i databasen er feltet et boolean felt. Er der nogen speciel måde man skal håndtere disse boolean/checkbox opdateringer på?
Avatar billede chris2k Nybegynder
13. juni 2001 - 22:48 #5
Ja.

i <INPUT type=\"checkbox\" value=\"true\">

bemærk value.
Avatar billede orca Nybegynder
14. juni 2001 - 00:00 #6
Checkboxens tag ser sådan ud... Men jeg får stadig fejlen...
Avatar billede guzzie Nybegynder
14. juni 2001 - 09:00 #7
this is something along the line that i use
rs(\"showemail\") = Request.form(\"visibleemailfield\")
if rs(\"showemail\") = \"True\" then
  rs(\"showemail\") = \"True\"
else
  rs(\"showemail\") = \"False\"
end if

this might work
Guzzie
Avatar billede orca Nybegynder
14. juni 2001 - 10:11 #8
You are\'nt danish? I\'ve also made my code like that but can it really be true that there is\'nt any built-in method for handling such stuff? Alsom, any tips on how i can get the listbox to be checked/unchecked depending on the database record when i show it?

BR Mark
Avatar billede guzzie Nybegynder
14. juni 2001 - 10:15 #9
<INPUT TYPE=\"checkbox\" VALUE=\"True\" NAME=\"visibleemailfield\" <% if rs(\"visibleemailfield\") = \"True\" Then %>CHECKED<% end if %>>

should do it
no im not danish but i do live here in denmark
so I do read danish its only my written danish that sucks :/
Guzzie
Avatar billede orca Nybegynder
14. juni 2001 - 10:26 #10
Ahhh of course... Now it works. thanx for the help all. BTW, guizzie - do you prefer being answered in danish or english? ;O)
Avatar billede guzzie Nybegynder
14. juni 2001 - 10:29 #11
heh np
You can just write in Danish thats fine :)
Guzzie :]