Avatar billede birnum Nybegynder
06. januar 2008 - 12:16 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

større strømforsyning ved køb af nyt grafikkort

Min kammerat har købt et nyt grafikkort og skal i denne forbindelse have en større strømforsyning.
Er der noget særligt han skal være opmærksom på?

størrelse 500 W

kabinettet er  HD pavillion miditower
Avatar billede drgonzo Praktikant
06. januar 2008 - 13:32 #1
Han skal gerne købe en kvalitets PSU der leverer det den lover stabilt. Corsair er rigtig gode.
Avatar billede thaug Nybegynder
07. januar 2008 - 00:05 #2
De fleste strømforsyninger der bliver solgt i dag er totalt overkill. Jeg kører med rimeligt nye komponenter på en (kvalitets) 430W strømforsyning. I kunne jo prøve at undersøge om det overhovedet er nødvendigt.

Køb SeaSonic, Antec eller Corsair.
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2008 - 05:24 #3
Avatar billede birnum Nybegynder
07. januar 2008 - 16:04 #4
der hvor han køber grafikkortet står der i specifikationerne til kortet at det skal bruge en 450 W strømforsyning så derfor vil han gerne have en 450W eller større...  jeg har også hørt godt om corsair -  kan i evt linke til edbpriser eller lignende hva i vil anbefale ham at købe... (gerne en der heller ikke er for dyr) og er der nogen grund tilat bekymre sig om størrelsen fysisk - kan de ikke være i et normalt kabinet de allerfleste?
Avatar billede birnum Nybegynder
07. januar 2008 - 17:53 #6
ok - takker indtil videre, får lige snakket med min kammerat så.
hvis man ikke er særlig computerminded er det så besværligt at sætte en ny strømforsyning i?

mit alternative bud er nemlig at han bare tager ned i en computerbutik og køber en strømforsyning af dem til en 500,- og så dem til at smide det i for ham...
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2008 - 03:17 #7
nej der er ingen problemer i a skifte strømforsyningen selv... for det er jo bare at bytte stikkene ud med den gamle strømforsyning ;)

et par stykker på bundkortet og et til graffikortet og så til de forskellige drev....
Avatar billede drgonzo Praktikant
08. januar 2008 - 08:25 #8
ja, det er højst 3-4 skruer bagi der skal ud, i med den nye, stik i hvor de gamle sad før. ingen is på koen der ;)
Avatar billede birnum Nybegynder
08. januar 2008 - 12:53 #9
hehe ( hedder det ikke ingen ko på isen ;) )

fint, det siger jeg lige til ham, så er det op til ham om han/vi skal kigge på det selv eller ej.

Jeg tror ikke jeg får brug for mere hjælp, så i må gerne smide et svar :)
tusind tak
Avatar billede drgonzo Praktikant
08. januar 2008 - 13:47 #10
det hedder ingen is på koen og nu er gode dyr rådne ;)
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2008 - 14:03 #11
ja når i først har fundet udaf hvor nemt det er at skifte strømforsyningen siger i sikkert det samme ;)
Avatar billede birnum Nybegynder
08. januar 2008 - 16:32 #12
jeps :o)  og igen - tak for hjælpen!