Avatar billede konder Nybegynder
06. januar 2008 - 10:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kun eet svar fra databasen

Jeg forsøger en gang til. Har en tabel der ved forespørgsel joiner flere tabeller. Og hvis der er "bid" i en anden tabel skal der blot vises et link til den anden tabel. Kan jeg undgå at den oprindelige post m.link  bliver vist med det antal gange der er "bid" i en anden tabel.

echo "<td>" . $res["nr"] . "</td>";
if($res['adr'] != "" && $res['adr'] != NULL){
echo "<td><a href=\"mer.php?adr=".$res['adr']."\">'se rapport'</a></td>";
}
Er der ikke noget med unik el. once ?
Avatar billede mahler Nybegynder
06. januar 2008 - 10:52 #1
Avatar billede konder Nybegynder
06. januar 2008 - 11:14 #2
desværre kan jeg ikke rigtig overskue det. Det virker ikke når jeg sætter det ind i min forespørgsel der joiner 2 andre tabeller.(select distinct *  FROM)
Måske kan jeg sætte begrænsningen under  mysql_num_rows($result) skal være <= 1 ?
Avatar billede mahler Nybegynder
06. januar 2008 - 11:42 #3
nej. Kan du vise din SQL?
Avatar billede konder Nybegynder
06. januar 2008 - 11:51 #4
$result=mysql_query($sql="select distinct *  FROM beb LEFT JOIN loft ON beb.adres = loft.adra LEFT JOIN salg ON beb.adres = salg.adress LEFT JOIN rapport ON beb.adres = rapport.adr WHERE beb.adres LIKE '%$var%'");
Avatar billede konder Nybegynder
06. januar 2008 - 11:54 #5
Og her :
if($res['adr'] != "" && $res['adr'] != NULL){
echo "<td><a href=\"mer.php?adr=".$res['adr']."\">'se rapport'</a></td>";
}
Avatar billede mahler Nybegynder
06. januar 2008 - 13:35 #6
kan du ikke prøve:

select distinct salg.adress, *  FROM beb LEFT JOIN loft ON beb.adres = loft.adra LEFT JOIN salg ON beb.adres = salg.adress LEFT JOIN rapport ON beb.adres = rapport.adr WHERE beb.adres LIKE '%$var%'

og se om det gør en forskel... (hvis det er hver unikke adress, du vil have ud....
Avatar billede konder Nybegynder
06. januar 2008 - 14:36 #7
Desværre skal jeg til at gå nu men det jeg ønsker er følgende.
Jeg søger på en adresse og får poster ud fra "hovedtabellen". Desuden får jeg et link til 2 andre tabeller hvis altså denne adresse er nævnt i disse. Problemet er aå følgende: Hvis adressen er nævnt 2 gange i rapport-tabellen og een gang i salgstabellen får jeg listet ens data ud 3 gange.
Hvis adressen ikke er nævnt i de 2 eksta tabeller kommer der kun et udtræk fra databasen. Hvis nævnt 1 gang i rapporttabellen kommer resultatet kun een gang. o.s.v.

Ville gerne have data vist een gang og hvis der er noget i de andre tabeller så kun vist linket een gang for hver tabel.  Men som sagt varer det nogle timer inden jeg er her igen.
Avatar billede konder Nybegynder
15. januar 2008 - 18:16 #8
Fandt ud af at tilføje LIMIT 1 til select-sætningen. Såre simpelt. Lukker hermed. Tak for hjælpen til mahler.