Avatar billede kris75 Mester
05. januar 2008 - 18:28 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af apache

Hej
Jeg har lige installeret Debian på min server og prøver på at få apache til at virke. Min router er sat korrekt op, men jeg kan kun se min hjemmeside på mit lokal netværk og ikke fra internettet. Min httpd.conf fil er helt tom. Hvad skal der stå i den og hvordan får jeg konfigureret apache til også at vise uden for mit lokalnetværk? Det skal lige siges at jeg er helt ny til apache.
Håber på lidt hjælp, har ledt længe på nettet, men har intet fundet der kan løse problemet.
Mvh.
Kris
Avatar billede arne_v Ekspert
05. januar 2008 - 19:07 #1
Forwarder din router TCP port 80 til din servers IP ?

httpd.conf skal indeholde en masse.

Der er ikke en i conf dir eller en default fil du kan arbejde ud fra ?
Avatar billede kris75 Mester
05. januar 2008 - 19:20 #2
Routeren er forwardet og den har også fungeret sådan med en windows server, så det er ikke den. Har lige installeret debian med apache, kan være at det er derfor der ikke står noget i httpd.conf.
Jeg har en fil i en mappe der hedder, sites available, der hedder default. men hvad skal der være i httpd.conf filer og kan der være derfor der ikke er hul ud af til?
Avatar billede arne_v Ekspert
05. januar 2008 - 19:35 #3
Uden httpd.conf bør din Apache ikke engang kunne startes.
Avatar billede kris75 Mester
05. januar 2008 - 20:14 #4
det kan den, men den er helt blank. Debian installationen var en internet installation hvor jeg valgte at downloade apache efter. Kan det have noget med det at gøre?
Avatar billede baggerh Nybegynder
05. januar 2008 - 20:17 #5
Korrekt din httpd.conf er tom, "conf'en" ligger i apache2.conf
Avatar billede mfalck Praktikant
05. januar 2008 - 20:29 #6
du skal kigge i kataloget sites-aviable og sites-enabled
Avatar billede mfalck Praktikant
05. januar 2008 - 20:29 #7
Avatar billede mfalck Praktikant
05. januar 2008 - 20:30 #8
Avatar billede kris75 Mester
05. januar 2008 - 20:53 #9
super, men hvad er det jeg skal ændre for at få det videre end lokal netværket
Avatar billede mfalck Praktikant
05. januar 2008 - 21:11 #10
hmm .. hvordan kan du se det fra lokal-nettet
Avatar billede kris75 Mester
05. januar 2008 - 21:17 #11
ved at taste serverens ip
Avatar billede kris75 Mester
05. januar 2008 - 21:20 #12
fra en anden pc :)
Avatar billede kris75 Mester
06. januar 2008 - 07:48 #13
Det skal lige siges at det er apache2
Avatar billede kris75 Mester
06. januar 2008 - 10:08 #14
I ports.conf står den "Listen 80", så den skulle være hul igennem, nogle bud på hvad der er galt og hvorfor hjemmesiden kun kan ses på lokal netværket?
Avatar billede langbein Nybegynder
06. januar 2008 - 13:07 #15
Hvis servern ikke kan sees noe sted fra så kan man først se om prosessen kjører og så også se om den svarer på requester.

Installer først portscanneeren nmap. Det blir vel noe slikt som "apt-get install nmap" (Tror jeg bruker andre distroer enn Debian til daglig.)

1. Se hvilke prosesser som kjører: "top"

2. Se hvilke som svarer på requester: "nmap localhost"
Avatar billede kris75 Mester
06. januar 2008 - 17:11 #16
Fandt ud af at min router ikke havde loopback aktiveret, det var det der gjorde at jeg ikke kunne se det uden for mit lokalnetværk.
Avatar billede kris75 Mester
06. januar 2008 - 18:26 #17
Tak for jeres tid og råd:-)
Avatar billede kris75 Mester
25. marts 2009 - 20:51 #18
Lukker