Avatar billede vagnerik Nybegynder
04. januar 2008 - 23:20 Der er 8 kommentarer

Underlig besked vedr. Explorer

Når jeg er inde i Acrobat Reader får jeg igen og igen beskeden: One or more Adobe PDF extensions are disabled. This may impact how PDF's are displayed on internet Explorer. Please go to manage add-ons on internet Explorer and enable add-ons from Adobe.
Så mit spørgsmål lyder: Hvor i Explorer jeg kan slå add-ons til? - min explorer version er på dansk.Et svar vil være værdsat, da jeg har problemer med at printe de fleste pdf-filer og måske ligger løsningen her?
Avatar billede popsy Novice
05. januar 2008 - 02:01 #1
Prøv at kigge under funktioner / tilføjelsesprogrammer.
Hvis du ikke har menulinien fremme, så skal du højreklikke et tomt sted i linien over explorer, og vælge menulinie.
Avatar billede vagnerik Nybegynder
05. januar 2008 - 13:17 #2
Tak for hjælpen - når jeg går ind i administrer tilføjelsesprogrammer er der stort set kun aktiverede programmer på listen. Men jeg skal, så vidt jeg forstår det, aktivere et tilføjelsesprogram fra adobe, og det ser ikke ud til at være muligt. Har du eller andre et bud på, hvordan jeg "enable add-ons fra adobe"
Avatar billede popsy Novice
05. januar 2008 - 13:20 #3
Nej desværre, jeg kan ikke få det til at ske her, uanset hvad jeg slår fra.
Har du prøvet at geninstallere Adobe?
Avatar billede vagnerik Nybegynder
05. januar 2008 - 16:04 #4
Ja, jeg har geninstalleret Adobe. Hvis du har Vista og vil være meget venlig, kan du evt. prøve at se om du kan printe blot en af siderne i denne pdf fil: http://www.dcf.dk/media(447,1030)/Odense_Cykelby_%5B.pdf_2%2C5MB%5D.pdf - jeg har prøvet at printe det fra en anden af husets bærbare computere og det virkede heller ikke. Men her var computerens reaktion en lidt anden.
Jeg har en fornemmelse af at problemet med at printe de her pdf filer på den ene af computerne måske kan hænge sammen med at jeg, da jeg købte computeren, slog noget til, der hed noget i retning af "forstørret tekststørrelse". Det har i andre sammenhænge givet mig problemer. Jeg ville gerne kunne slå det fra, men kan ikke finde det rette sted at gøre det.
Avatar billede popsy Novice
05. januar 2008 - 17:49 #5
Jeg kan sagtens printe filen.

Det du har slået til kan jeg ikke komme på hvad er desværre.
Avatar billede vagnerik Nybegynder
05. januar 2008 - 18:27 #6
Fornemt at du har forsøgt dig med at printe. Mange tak for det.
Avatar billede popsy Novice
05. januar 2008 - 18:54 #7
No problem, beklager at jeg ikke kan løse det :)
Avatar billede vejmand Juniormester
05. januar 2008 - 19:10 #8
Jeg mener at ha læst et sted, at der er i nogle tilfælde er problemer med Acrobat Reader og Vista.
Jeg kan bare ikke lige finde det nu.  :-)

Men du kan prøve at anvende FoxitReader, den skulle fungere med Vista.
Jeg bruger den selv, dog med XP, og jeg vender nok ikke ikke tilbage til Acrobat Reader.

PS: FoxitReader er gratis.
http://www.foxitsoftware.com/pdf/rd_intro.php