Avatar billede jff.heino Nybegynder
03. januar 2008 - 22:20 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

spørgeskema lavet i frontpage, tælle svar og linke til side

Hej

Jeg har lavet et spørgeskema i frontpage ( htm ) i dette spørges eks. har du det godt, ja  nej, 7 spørgsmål ialt, kun ja / nej svar, jeg er ligeglad med nej svar, kun interesseret i ja svar,ja/nej er lavet med afkrydsningsfelter, med en knap for neden der siger "se resultat", hvordan tæller jeg antal ja brugeren har svaret og sender brugeren ved tryk på "se resultat" til en bestemt side alt efter hvor mange ja'er der var ? tillægsspørgsmål... hvordan sender jeg samtidig en mail til mig om svar ?
mvh. Heino
Avatar billede w13 Novice
03. januar 2008 - 22:22 #1
Det kommer helt an på, hvordan din kode ser ud. Har vi mulighed for at se den?

Vedr. mail, så kan det kun laves med ASP/PHP (afhængigt af, hvad din server tillader), medmindre du finder en gratis mailsendingsfunktion, som klarer det for dig.
Avatar billede jff.heino Nybegynder
03. januar 2008 - 22:40 #2
her er kode :

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>spørgeskema</title>
</head>

<body>

<p>&nbsp;</p>
<p>spørgeskema&nbsp;
<font size="2">&nbsp;
</font>&nbsp;
JA&nbsp;&nbsp;
NEJ</p>
<p>spørgsmål 1&nbsp;&nbsp;
<input type="checkbox" name="c1" value="ON">&nbsp;
<input type="checkbox" name="c2" value="ON"></p>
<form method="POST" action="--WEBBOT-SELF--" onSubmit="location.href='_derived/nortbots.htm';return false;" webbot-onSubmit>
    <!--webbot bot="SaveResults" U-File="_private/form_results.csv" S-Format="TEXT/CSV" S-Label-Fields="TRUE" startspan --><input TYPE="hidden" NAME="VTI-GROUP" VALUE="0"><!--webbot bot="SaveResults" i-checksum="43374" endspan -->
    <p>spørgsmål 2&nbsp;
    <input type="checkbox" name="C3" value="ON">&nbsp;
    <input type="checkbox" name="C4" value="ON"></p>
</form>
<form method="POST" action="--WEBBOT-SELF--" onSubmit="location.href='_derived/nortbots.htm';return false;" webbot-onSubmit>
    <!--webbot bot="SaveResults" U-File="_private/form_results.csv" S-Format="TEXT/CSV" S-Label-Fields="TRUE" startspan --><input TYPE="hidden" NAME="VTI-GROUP" VALUE="1"><!--webbot bot="SaveResults" i-checksum="43406" endspan -->
    <p>spørgsmål 3&nbsp;
    <input type="checkbox" name="C5" value="ON">&nbsp;
    <input type="checkbox" name="C6" value="ON"></p>
</form>
<p>Tryk på &quot;se resultat&quot; og se dit resultat med det samme&nbsp;&nbsp;
</p>
<form method="POST" action="--WEBBOT-SELF--">
    <!--webbot bot="SaveResults" U-File="_private/form_results.csv" S-Format="TEXT/CSV" S-Label-Fields="TRUE" -->
    <p><input type="submit" value="se resultat" name="B1"></p>
</form>
<p>&nbsp; </p>
<form method="POST" action="--WEBBOT-SELF--" onSubmit= "location.href=&#039;_derived/nortbots.htm&#039;;return false;" href="www.test.dk";return false;" webbot-onSubmit>
    <!--webbot bot="SaveResults" U-File="_private/form_results.csv" S-Format="TEXT/CSV" S-Label-Fields="TRUE" startspan --><input TYPE="hidden" NAME="VTI-GROUP" VALUE="2"><!--webbot bot="SaveResults" i-checksum="43438" endspan -->
    <p>&nbsp;</p>
</form>

</body>

</html>
Avatar billede jff.heino Nybegynder
03. januar 2008 - 22:45 #3
vil det sige jeg burde lave skema i asp ?

mvh. Heino
Avatar billede w13 Novice
03. januar 2008 - 22:58 #4
Nej, kun selve mailfunktionen.
Avatar billede jff.heino Nybegynder
05. januar 2008 - 21:48 #5
hmm, nogen der har idé om hvad jeg så skal skrive det i ? java ? ikke en haj i noget af det, men kun godt med udfordringer.
mvh. Heino
Avatar billede w13 Novice
05. januar 2008 - 22:44 #6
JavaScript ville være et godt bud ja. =) Bemærk at Java og JavaScript er to forskellige sprog. Java er til programmer. JavaScript er til web.
Avatar billede jff.heino Nybegynder
05. januar 2008 - 23:52 #7
tak for hjælp, er gået igang med javascript, det skal jo bare lige læres, kan ikke tage lang tid ...

OT.
ved du hvordan jeg linker i nedenstående java, noget i stil med if test=1 then goto www.test.dk, ja, gammel basic mand :o) hvis du ved så læg svar og point retur
mvh. Heino
( pointen er: hvis svar = 1 (ja) skal den linke til en www side)

<head>
<title>Javascript test</title>
</head>
<body>

<script type="text/javascript">

function validering()
  {
  error = 0;
  if(!((document.forms[0].test[0].checked)
    || (document.forms[0].test[1].checked)) && (error==0))
  {
    alert('du skal svare ja eller nej !');
    error = 1;
  }

  if(error == 0)
  document.forms[0].submit();
  }

// Slut -->
</script>

<form action="" method="post" onsubmit="validering();return false;">
<p>har du det godt ?
<input type="radio" name="test"><option value='1'> ja</option>
<input type="radio" name="test"><option value='2'> nej</option>

</table>

<p></p><input type="submit" value="send data" onClick="test;submit()">

</form>

</body>
</html>
Avatar billede w13 Novice
06. januar 2008 - 00:20 #8
Jep. Du skriver bare:

if(test==1)window.location.href='http://www.test.dk';

:)

Bemærk at jeg ikke behøver {}-blokken, når der kun er én kommandolinje. Ellers havde det været:

if(test==1){
  //kommando
  window.location.href='http://www.test.dk';
}
Avatar billede jff.heino Nybegynder
06. januar 2008 - 00:22 #9
tak for hjælp, så kom jeg lidt videre.
svar ?
Avatar billede jff.heino Nybegynder
06. januar 2008 - 00:34 #10
skriver jeg ikke har defineret test ?
Avatar billede w13 Novice
06. januar 2008 - 00:49 #11
Ja, så har du nok ikke defineret test :) Du skal have sat en test værdi først..
Avatar billede jff.heino Nybegynder
06. januar 2008 - 01:24 #12
Super, havde defineret test = 0, havde den bare ikke inde i samme { } :o)
tak for super hjælp, smid et svar

mvh. Heino
Avatar billede w13 Novice
06. januar 2008 - 02:02 #13
Okidoke :)
Avatar billede jff.heino Nybegynder
06. januar 2008 - 11:37 #14
.
Avatar billede w13 Novice
06. januar 2008 - 14:47 #15
Mange tak for point. =)