Avatar billede wupta Nybegynder
02. januar 2008 - 22:34 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Er strømforsyningen gået?

Hej.

Håber i kan hjælpe mig med mit problem.

Tror min strømforsyning er gået sig en tur.

Mit problem er at efter en aften hvor windows sagde den sku installere nogle opdateringer i mens windows lukkede ned. Jeg gik i seng med den fortrøstning at computeren nok skulle slukke sig, når windows blev lukket ned. Som den Plejer.

Men Men men.
Windows lukkede fint ned, men strømforsyningen blev ved med at køre.
Min eneste mulighed er at slukke på stikkontakten.
jeg tror det er min nu af ældre dato strømforsyning der er ved at gå.

Men kan det også skyldes en bios fejl/opdatering?
eller evt. de seneste windows opdateringer jeg har installeret?
Eller er den simpelthen ved at gå?

Takker på forhånd for jeres svar

Torben
Avatar billede thomas_b Nybegynder
02. januar 2008 - 22:44 #1
Hvad siger computeren (evt. på skærmen, men ellers af lyde?)
Avatar billede off-line Nybegynder
02. januar 2008 - 23:06 #2
På svagstrømsiden af strømforsyningen, kan du kortslutte en grøn og sort ledning.
Hvis din strømforsyningen ikke er røget, vil den starte op.
Avatar billede off-line Nybegynder
02. januar 2008 - 23:08 #3
Ellers fortæl, hvad der sker, når du prøver at starte windows.
Avatar billede justrace Novice
03. januar 2008 - 01:16 #4
>>Hvis din strømforsyningen ikke er røget, vil den starte op.

Sådan som jeg læser spørgsmålet, er problemet at den ikke slukker, er det korrekt?
03. januar 2008 - 07:59 #5
Avatar billede peet-49 Novice
03. januar 2008 - 08:29 #6
Det er et softwareproblem, en forkert skrevet boot, eller en indstilling i bios, der gør det. Prøv at reesette bios på bundkortet, det gøre med jumper eller to pind/lodninger, der korsluttes. Du skal have strømmen fra systemet imedens.
Prøv at starte igen.
Avatar billede wupta Nybegynder
03. januar 2008 - 20:53 #7
Justrace:

Det er korrekt, den vil ikke slukke
Avatar billede wupta Nybegynder
03. januar 2008 - 21:04 #8
peet-49: kan en windows opdatering have noget med det at gøre???
har ingen problemer haft før
Avatar billede peet-49 Novice
03. januar 2008 - 21:10 #9
Det kan det - har du prøvet, at reesette bios?
Avatar billede justrace Novice
03. januar 2008 - 21:16 #10
Prøv at gå ind i BIOS og sæt den til default. Husk at gemme, start op og prøv at lukke ned for at se hvad der sker.
Avatar billede wupta Nybegynder
03. januar 2008 - 21:34 #11
nej men vil jeg prøve nu her
Avatar billede wupta Nybegynder
04. januar 2008 - 07:19 #12
Har nu prøvet med default settings i bios. det virkede ikke..

hvilken strømforsyning vil i anbefale?
til to hdd, to dvd drev, diskette drev, gf kort, bundkort ..
Max 500. Gerne så stille som mulig.
Avatar billede off-line Nybegynder
06. januar 2008 - 23:32 #13
Hvis du, som peet-49 skriver, har et software problem, løser du det jo ikke med
en anden strømforsyning. For den vil så heller ikke slukke.
Du kan i stedet prøve at løse dit problem med en repair, hvor du ikke mister dine
egne data. hvis du prøver, så læg nøje mærke til, hvad der står i teksten.

"Repair"

Boot op med Windows CD. Ved valget mellem at trykke på "R" for
for at gå i konsollen, og at "Trykkke på Enter" for installation,
trykkes der på "Enter".
Ved installationen vil Windows fortælle, at der allerede er et
styresystem installeret, og man bliver spurgt, om man vil forsøge,
at reparere, eller om man vil foretage en nyinstallation.
Denne gang skal man så vælge "R" for reparation. Windows vil så
installere et nyt styresystem, uden at slette de eksisterende data.

Hvis den Windows CD man benytter kræver nøgle, så hav den parat.
Hvis man foretager en "Repair"for at bruge Windows på et nyt bundkort,
skal man huske, når Windows starter op, at installere den CD, som
fulgte med bundkortet, og som indeholder alle bundkorts driverne.
Hvis det er et helt andet bundkort, dvs. med et andet chipset, skal
man ikke forsøge at starte windows, men bare boote op på winCDén.

Da den Windows som bliver installeret er ny, har den ingen
opdateringer. D.vs. Man er nød til at tage en tur rundt om Microsoft,
for at hente dem alle igen.

Under "Repair" som jo er en "ny" installation, bør man tage sin
internet forbindelse fra.
Avatar billede off-line Nybegynder
09. januar 2008 - 01:44 #14
Noget nyt?
Avatar billede wupta Nybegynder
10. januar 2008 - 20:13 #15
har ikke lige haft tiden at teste det på grund af lange arbejdsdage, men får det testet i dag eller i morgen
Avatar billede wupta Nybegynder
23. april 2008 - 08:53 #16
det var strømforsyningen der var stået af--- har fået den udskiftet
Avatar billede wupta Nybegynder
23. april 2008 - 08:53 #17
afsluttet