Avatar billede tobiasrj Nybegynder
02. januar 2008 - 16:55 Der er 1 kommentar

PIC microcontroller blinkende dioder

Hej jeg har nu lavet mig et board til min ICD brænder fra microchip i mit board sidder der en PIC16F870 med en 4mhz crystal og 5v forsyning. Ud fra alle portene på microcontrolleren har jeg lavet nogle print terminaler som jeg kan slutte til et lille test board jeg har. Jeg har sluttet to lysdioder til på ben RB0 og en på RB1 og koblet minus til stel. Når jeg så compiler følgende program jeg har lavet og brænder det ned får jeg ingen fejl:

STATUS  equ 03h
TRISB    equ 86h
PORTB    equ 06h
COUNT1    equ 20h
COUNT2     equ 21h
COUNT3     equ 22h

;Set up the ports to output
        bsf  STATUS,5
        bcf  STATUS,6
        movlw b'00000000'
        movwf TRISB
        bcf STATUS,5
        bcf STATUS,6

Start
;Turn LED on
    movlw b'11111111'
        movlw PORTB

;Start Loop1
Loop1    decfsz COUNT1,1
        decfsz COUNT2,1
        goto Loop1

;Turn LED off
        movlw b'00000000'
        movwf PORTB

;Start Loop2
Loop2    decfsz COUNT1,1
        decfsz COUNT2,1
        goto Loop2

        goto Start

end

Men mine dioder gider hverken blinke eller bare lyse jeg aner ikke hvad det kan være? :(
Så hvis der var nogle der kunne lave et program der var 100% fejlfrit til mig jeg kunne prøve af så kunne jeg jo udelukke om det var programmet eller boardet det var galt med? Håber i vil hjælpe kan bare ikke komme videre :(
Avatar billede snakeeye Nybegynder
02. januar 2008 - 19:17 #1