Avatar billede dark-angel Nybegynder
02. januar 2008 - 16:50 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

overgang fra billede til billede i banner.

Hey,

jeg er igang med at lave et banner som måler 780 x 125 pixel til et website.
Banneret skal indeholde 3 - 4 mindre billeder og jeg vil gerne have lavet en pæn flydene overgang mellem billederne, så billederne ikke bare stopper pludseligt.. men hvordan gør jeg det ???

mvh morten
Avatar billede hcma Novice
02. januar 2008 - 18:30 #1
prodic har lavet en udmærket guide her:
http://www.prodic.dk/Tutorials/begynder/2til1.html
Avatar billede dark-angel Nybegynder
02. januar 2008 - 19:51 #2
det er ikke helt hvad jeg søger..
har fundet en guide som skulle gøre det, men det sker ik helt når jeg selv prøver..
http://www.entheosweb.com/photoshop/collage.asp ved ikke lige hvad det er jeg gør forkert.. ;)
Avatar billede hcma Novice
02. januar 2008 - 20:05 #3
den guide du har fundet lyder da også noget omstændeligt ;o)
har du prøvet prodic's metode med at benytte gradient o.s.v.
Avatar billede dark-angel Nybegynder
02. januar 2008 - 20:20 #4
ja, det var det aller første jeg prøvede... skulle gerne opnå samme efekt som ved den guide jeg linkede, det er kun noget af billederne der skal gøres noget ved, på den anden måde gør jeg et helt billede lidt gennemsigtig og det dur ikke.. ;)
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
02. januar 2008 - 21:09 #5
Hvilken vers. af Photoshop benytter du ?
Avatar billede dark-angel Nybegynder
02. januar 2008 - 21:59 #6
jeg bruger cs2
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
02. januar 2008 - 22:21 #7
Jeg prøver en hurtig udgave:
Du vælger dine billeder, lægger dem i hver sit lag, og vælger hvilke der skal være over hvilke.
Du putter derefter en lagmaske på de billeder der ligger øverst.
Når du har gjort lagmasken aktiv, markerer du det omde du vil have skal tone sammen.
Herefter vælger du farveforløb, vælg fra sort til gennemsigtigt, og træk farveforløbet ind, ....voila, du har en pæn overgang! ...så er det bare at gøre det på de andre lag.
...og det kræver nok nogle forsøg inden man er tilfreds.
Avatar billede dark-angel Nybegynder
03. januar 2008 - 14:56 #8
hmm.. jeg er ikke ligefrem en haj til photoshop, men hvordan putter man en lag maske på de øverste billeder? og så kan jeg ikke rigtig hitte ud af det med at vælge farveforløb og trække farveforløbet ind ???
Avatar billede dark-angel Nybegynder
03. januar 2008 - 15:35 #9
fandt ud af at jeg kan gøre det via eraser tool.. ;) nok det nemmeste.. :P
Avatar billede dark-angel Nybegynder
08. januar 2008 - 12:44 #10
lukker spørgsmålet.