Avatar billede trim Praktikant
02. januar 2008 - 12:28 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

vende film 90 grader

Jeg har optaget en film på min mobiltelefon, men den vender så 90 grader. Hvilket program kan jeg få vendt filmen permanent i?
Jeg er jo ved at blive skæv i nakken af at se den på computeren.

Så det er på pc'en jeg ønsker at vende den permanent
Avatar billede old-faithful Praktikant
02. januar 2008 - 14:47 #1
Hvilket format er filmen i?

Hvis formatet understøttes, kan du f.eks. bruge VirtualDub: http://www.virtualdub.org/ (Video -> Filters -> Add -> Rotate)

Hvis ikke formatet understøttes af VirtualDub, skal du konvertere filen til et understøttet format først (f.eks. AVI).
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
02. januar 2008 - 15:37 #2
TMPGEnc 4 Express kan sikkert gøre det direkte: www.tmpg-inc.com
Avatar billede tiger_dk Mester
02. januar 2008 - 15:42 #3
Jeg mener Windows Movie Maker kan gøre det, havde det samme problem, med noget jeg havde optaget på vores video kameraet !
Avatar billede trim Praktikant
02. januar 2008 - 19:34 #4
Tiger Dk send mig lige et svar, for det var da bestemt den nemmeste løsning du kom med, såre simpelt og så var det jo allerede i Windows.
Tak for ideerne
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
02. januar 2008 - 21:31 #5
Tja, nogen gange ligger løsningen lige foran næsen på os. Troede ikke WMM kunne klare 3gp, som jeg formoder det er.
Avatar billede tiger_dk Mester
03. januar 2008 - 00:29 #6
svar
Avatar billede trim Praktikant
03. januar 2008 - 14:06 #7
det var en N95 telefon, tror ikke formattet var 3gp. men nu er det ihvertfald konverteret til noget alle kan læse
Avatar billede SweetLioness Juniormester
05. december 2013 - 15:26 #8
tak for vejledning - det var nyttigt for mig
Avatar billede SweetLioness Juniormester
05. december 2013 - 15:28 #9
hvordan gir jeg point når jeg bare har benyttet en go oplysning????
Avatar billede SweetLioness Juniormester
05. december 2013 - 15:29 #10
Jeg kan kun finde converters som koster penge
Nogen der kender 3GP converters til .avi ellert .mov online/freeware?
Avatar billede liebmanns Juniormester
05. december 2013 - 23:08 #11
AVS Video Converter
se: http://www.avs4you.com/AVS-Video-Converter.aspx
konverterer stort set alt til en hel del formater.
Jeg har brugt det til at konvertere f.eks. AVCHD, som mit program til at lave billed- og video-DVD'er ikke kunne læse.
De har også andre fine programmer til video og audio.