Avatar billede sykofanten Nybegynder
02. januar 2008 - 12:14 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Email host

Hej

Min far har følgende problem:

Han havde i første omgang en emailadresse xxx@mail.dk (xxx er for at undgå spam). Vi tror nok han fik den af TDC men er ikke sikre.

Da hans firma så kom med ind i en kæde af firmaer, tilbød de at hoste emailadressen for ham, og således skiftede han pop3 og smtp server til deres domæne eller hvad man nu skal sige.

Nu har han imidlertid stoppet samarbejdet med dem, og kan ikke rigtig få dem til at hjælpe, og så tænkte jeg på om der er noget vi selv kan gøre. Vi skal altså gerne have en anden host til den samme emailadresse.

Har jeg ikke ret i at mail@xxx.dk lyder som en TDC emailadresse?

Håber i kan hjælpe.
Avatar billede sykofanten Nybegynder
02. januar 2008 - 12:15 #1
ups xxx@mail.dk er forkert!! mail@xxx.dk er rigtigt!!! :)
Avatar billede ravsted-dk Nybegynder
02. januar 2008 - 13:21 #2
Er det som du står og skal bruge en host til dit domæne kan jeg godt hjælpe hvis det er
Avatar billede it-dk Nybegynder
02. januar 2008 - 13:41 #3
Hvis han skal bruge en ny host til mails kan jeg anbefale www.intergate.dk hvor det ikke koster så meget. Bruger dem selv og nogle andre udbydere. Ellers kan du søge på udbydere på www.hostindex.dk
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2008 - 14:05 #4
Tror ikke det nødvendigvis er en TDC adresse, det kan være en hvilken som helst anden.
Har I mulighed at tage den gamle mailadresse med (den fra kæde firmaet) er det bare at bruge en af de ovenstående forslag.
Sidder kæde firmaet imidlertid på mailadressen, ja så må i have en ny.
Avatar billede jtm Nybegynder
02. januar 2008 - 18:05 #5
hvis mailen hedder xxx@mail.dk så er det TDC I skal have fat i, I kan ikke "bare" flytte en @mail.dk adresse til en anden udbyder

Hvis det der i mod er noget andet der står bag @, f.eks. @firma.dk. Så skal I eje domænet før i kan flytte det til en anden host. Hvis det ejes af et af de andre firmaer, så er der igen ikke så meget at gøre, da I ikke har rettighederne over domænet.
Avatar billede sykofanten Nybegynder
03. januar 2008 - 16:49 #6
Er godt klar over det virker lidt forvirrende, men hans email var:

mail@(hans initialer).dk

Han fik det fikset af nogen i sin tid, og han kan ikke give mig yderligere information, så jeg føler jeg står på rimelig bar bund, for normalt hedde en email jo etellerandet@domæne.dk og så er det lidt nemmere at have med af gøre. :/
Avatar billede sykofanten Nybegynder
03. januar 2008 - 17:04 #7
Ej ligemeget... det er ikke noget nogen kan hjælpe med alligevel.

Den første der smider et svar får pointsne.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. januar 2008 - 17:06 #8
Hvis hans mailadresse faktisk var mail@(hans initialer).dk, så eksisterer domænet (hans initialer).dk, og måske kan det reddes.
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2008 - 17:07 #9
Ja men så må han have haft et domæne der hed  (hans initialer).dk,
det kan være han har det endnu eller kan få det igen.
Avatar billede sykofanten Nybegynder
03. januar 2008 - 17:24 #10
Jep, det er korrekt :)

Får pinkoden sendt med posten i morgen :D
Avatar billede it-dk Nybegynder
03. januar 2008 - 17:56 #11
Det virker lidt til at vi ikke helt kan få løst dit spørgsmål.
Avatar billede justrace Novice
06. januar 2008 - 21:25 #12
Altså, "mail.dk" er et domæne med de mailadresser der er oprettet. Det kan man blive ved med lige så længe der findes på nye bogstavsammensætninger. Disse e-mail adresser tilhører juridisk TDC, men man kan sagtens lave en mail-forward på dem, og det lyder sandsynligt at det kunne være gjort sådan.

Hvis hans adresse så har heddet etellerandet@hansinitialer.dk har han haft et registreret domæne, og et .dk domæne får man kun hos hostmaster.dk, de kan registreres igennem andre, men man er personligt ejer af navnet under alle omstændigheder.

Det var bare for at sætte tingene lidt i de rigtige kasser.

Når du så skriver du får pinkoden må det så være til dk-hostmaster.dk, eller?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. januar 2008 - 21:47 #13
Jeg tror vi er lidt tættere på en løsning: http://www.eksperten.dk/spm/813273