Avatar billede leif Seniormester
01. januar 2008 - 21:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Send auto svar til Interne adresser

Hej,

Vil det være muligt at lave lidt ala "Out of Office", men bare permanent ?

Dvs. hver gang der sendes en mail til boksen så sender den et svar tilbage ? Fx. med beskeden at man har sendt en mail til en mailbox som ikke bliver besvaret. Dette er fordi jeg har et par mailboxe som bruges til rent arkiv, men der er desværre engang imellem nogen som får sendt en mail til boksen og der kan gå længe før jeg selv ser det.

/Leif
Avatar billede jogii Nybegynder
01. januar 2008 - 22:53 #1
Det gøres med agenter.
Hvis det ikke lige præcis var det du efterlyser, kunne man anvende Regler/Rules.
Men de kan desværre ikke sende en besked "tilbage". At sende tilbage åbner desværre op for bounce-mail-loops. Så det har de ikke gjort muligt kunne ske nemt. Men du kan altid programmere en simpel agent der gør dette.
Agenten skal undersøge om afsenderen er en standardafsender og hvis ikke så sende en mail tilbage.
Avatar billede leif Seniormester
01. januar 2008 - 22:57 #2
Du ligger ikke tilfældigvis inde med en færdig agent ?
Avatar billede leif Seniormester
01. januar 2008 - 23:19 #3
Hmm, jeg fandt noget LotusScript kode, men er det mig som bare ikke forstår hvordan man sætter en Afsender adresse på 1 email ?
Avatar billede leif Seniormester
24. januar 2008 - 18:23 #4
Hmm, fandt ud af at det er umiddelbart sværere end jeg regnede med. Jeg må nok oprette adressen som en Bruger med ID fil og få den til at signe Agenten og lave det som en Scheduled agent.

Smid et svar.
Avatar billede jogii Nybegynder
24. januar 2008 - 18:44 #5
Har du prøvet at sætte feltet "Principal"?
Hvis du sætter den til "<Brugernavn>@LocalDomain", så kan det sandsynligvis løses.
Fra sættes til "Brugernavn", mens senderen bliver den der har signeret koden.
Det er vigtigt at du tilføjer "@LocalDomain" til adressen. Jeg ved ikke præcis hvorfor, men der plejer at være gode grunde til det hvis Lotus laver den slags.
Avatar billede leif Seniormester
24. januar 2008 - 21:46 #6
Ja, det prøvede jeg men da jeg skal sende mails til udefra kommende mennesker med bekræftelse om modtagelse af bestillinger og lign. så vil jeg gerne have at der kun står en adresse
Avatar billede jogii Nybegynder
25. januar 2008 - 09:11 #7
Det er også muligt at sætte et "ReplyTo" felt. Så hvis ReplyTo og From begge peger på samme, så er der ikke meget der kan gå galt.

Det er muligt at sende mails "uautoriseret" ved at placere dokumenter direkte i mail.box på serveren. Men Lotus siger selvfølgelig det er ulovligt. Men det virker.