Avatar billede tcp Nybegynder
31. december 2007 - 14:10 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

mod_rewrite og htaccess fil

Har købt et script på nettet det benytter sig af mod_rewrite

kan bare ikke få det til at virke. den kalder ikke de sider den skal???

Siden køre på www.sexamatør.dk bare for teste det....

php info på server:
www.limenet.dk/php-info.php

Her er lidt fra htaccess filen:

ErrorDocument 404 /404.php
Options -Multiviews
RewriteEngine On

RewriteRule ^confirm18/?$ /custom.php?pagename=confirm18 [NC,L]

RewriteRule ^unsubscribe/(.*)/(.*)/?$ /custom.php?pagename=unsubscribe&userID=$1&check=$2 [NC,L]

RewriteRule ^lostpass/?$ /custom.php?pagename=lostpass [NC,L]

RewriteRule ^redirect/?$ /redirect.php [NC,L]

RewriteRule ^hotredirect/?$ /hotredirect.php [NC,L]

RewriteRule ^myaccount/?$ /user.php?location=myaccount [NC,L]

RewriteRule ^login/?$ /user.php?location=login [NC,L]

RewriteRule ^contact/?$ /user.php?location=contact [NC,L]

da jeg har mange domæner på samme server er det en virtuel host sexamatør.dk ved ikke om det kan give problemer???

Håber nogen kan hjælpe??
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
31. december 2007 - 16:44 #1
Hvad sker der? Eller hvad sker der ikke? "kan bare ikke få det til at virke" er ikke synderligt informativt.

Måske er .htaccess eller en funktionalitet i .htaccess ikke tilladt (slået til) på serveren.
Avatar billede tcp Nybegynder
31. december 2007 - 21:35 #2
mod_rewrite delen virker ikke det vil sige alle knapper på siden virker ikke
htaccess virker det bruger jeg til andre sider ....!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
31. december 2007 - 22:22 #3
"virker ikke" ... "virker ikke" ... jeg synes også gættekonkurrencer i fjernsynet er sjove, men altså, hvis du skal have et kvalificeret svar, må du være mere konkret.
Avatar billede tcp Nybegynder
01. januar 2008 - 06:10 #4
www.sexamatør.dk  ja hvor svært er det at klikke på et link og finde ud af der ikke er nogen kanpper på hjemmesiden der fungere...???

.htaccess filen ligger i www og mod_rewrite er on så vidt jeg kan se....
Så hvad kan være årsagen til det ikke virker ?? har testede det på andre servere hvor det virker fint ???
Avatar billede tcp Nybegynder
01. januar 2008 - 06:13 #5
"virker ikke" ... "virker ikke" ... jeg synes også gættekonkurrencer i fjernsynet er sjove, men altså, hvis du skal have et kvalificeret svar, må du være mere konkret.
¨
Sorry men ved ikke en skid om php så hvis der er oplysninger du mangler så sig det  dog... jeg er på bar bund!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. januar 2008 - 10:56 #6
Det er dig, der har problemet, så du skal vel også lave noget ;)

Men det er jo ret forvirrende, når ingen af dine knapper har et link der passer med en rewriterule, som du viser her. Ja, nu ser jeg så, at "contact" faktisk både er på din side, og i en rewriterule. Den kommer med: "The link on the referring page seems to be wrong or outdated." - det kan den vel ikke uden der står noget mere spændende i din .htaccess-fil.
Avatar billede tcp Nybegynder
01. januar 2008 - 12:44 #7
Smiler har lagt scriptet på på en anden server... http://www.hjemmesidestart.dk
der virker det.... så problemet må være på serveren og ikke i koden.....
Avatar billede showsource Seniormester
01. januar 2008 - 13:45 #8
Hvis det virker på en server, men ikke på en anden, så er et jo ikke nemt :O)

Tænker på om man kan bruge IfModule mod_rewrite.c og hvis ikke redirecte til en side, kun for debug selvf. men det er vel ikke muligt ??? ( erik )
Avatar billede tcp Nybegynder
17. september 2008 - 16:24 #9
lukker/