Avatar billede tweak Nybegynder
31. december 2007 - 10:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Forslag til brugerundersøgelse

Jeg kunne godt tænke mig lidt input til siden her:

http://www.hpregnskab.dk/undersoegelse.php

Hvad er relevant at ha med?

Godt nytår!
Avatar billede riversen Nybegynder
31. december 2007 - 10:40 #1
hvad der er relevant at have med er vel kun dig selv der kan svar på det. Du har et mål med hvad du gerne vil finde ud af... mener du spørgsmålene kan give svar på det du søger? Hvad kan du fx bruge svaret "nogenlunde"  til... ikke så meget uden du tvinger brugeren til at beskrive, hvad hun mener med "nogenlunde". Jeg ville lave et kommentar felt for hvert spørgsmål der indbyder til noget uddybende.
Avatar billede riversen Nybegynder
31. december 2007 - 10:49 #2
og så staves det iøvrigt "repræsenterer"
Avatar billede madx Nybegynder
01. januar 2008 - 10:16 #3
Jeg går ud fra at du ønsker at afdække brugernes generelle vurdering af websitet. Som du er inde på i din undersøgelse, skal du afdække de basale parametre indenfor brugervenlighed dvs. navigation, overblik ect. For at få en vurdering opsætter du det som statesments, som man skal erklære sig enig, lidt enig, neutral, lidt uenig, uenig i:

Navigation:     Det er let at finde rundt!
Overblik:     Jeg fik hurtigt overblik!
Forståelighed:    Teksterne er lette at forstå!
Hastighed:     Siderne vises hurtigt!
Troværdighed:     Hjemmesiden og er seriøs og troværdig!
Relevans:    Ydelserne er relevante for mig!

Det hele koges sammen i et afsluttende spørgsmål, som er en rigtig syretest
Anbefaling         Hjemmesiden er anbefalelsesværdig!

Du kan evt. krydse det med hvor vigtigt det er. Hverved får du en matrix, som f.eks. afdækker at der godt kan være problemer uden at det gør noget.

Bygger du det op på den måde (inkl. spgm. hvem brugeren er), så får det en metodisk gennemarbejdet vurdering.

Mht. kilde og søgeord, så kan du - hvis du er lidt fiks på fingrene - nappe det i referer og knytte det til denne session for besvarelsen. Men det er måske ikke så relevant, idet du i Google Analytics fint kan kombinere såvel søgeord som målkonvertering.

Også godt nytår herfra
Avatar billede tweak Nybegynder
04. januar 2008 - 17:35 #4
riversen, kan du ikke smide et svar.

madx, tak for en god gennemgang af emnet, jeg syntes nok du kunne ha lagt et link til et godt eks. på din hjemmeside, de fleste point går til dig.
Avatar billede madx Nybegynder
05. januar 2008 - 17:12 #5
tweak, takker for kommentarer (og point ved lejlighed.... ;-) skal lige forstå dig 100%, du mener at jeg skal linke ud fra mit websites til eksempler på det... eller?