Avatar billede thehomeboy Nybegynder
31. december 2007 - 01:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

100% cpu forbrug

Har en MSI MEGAPC hvor jeg har installeret vista på

Specs:

2,4ghz Intel celeron
1gb Kingston ram(2*512)
80 gb harddisk upartioneret
128 mb Geforce FX5200 grafikkort

Computeren er begyndt at køre nogle gange med 100% cpu forbrug hvis jeg har Internet Explorer, MSN og Media Player åbent

Synes ellers at den opfylder kravene for Vista Home Premium som jeg køre med AERO slået til

Computeren score 2.0 i Vista testen
Avatar billede justrace Novice
31. december 2007 - 02:22 #1
Den må også godt køre 100%, men prøv med mere ram, 1gb er i underkanten til vista, 2 gb er passende. Du kan evt. starte med en usb-dongle der kan køre "ready boost". Det virker som ram under vista, måske lidt langsommere, men du vil helt klart mærke forskellen. En 2gb ready boost dongle fås for 250,- : http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=2084477
Avatar billede justrace Novice
31. december 2007 - 02:23 #2
>Computeren score 2.0 i Vista testen

Vil tro du kan komme op på 2,6 med mere ram.
Avatar billede thehomeboy Nybegynder
31. december 2007 - 11:03 #3
Tak for det hurtige svar, desværre bare ingen steder jeg kan få fat i sådan en i dag:D
Men vil da helt klart få fat i en hurtigst muligt
Avatar billede justrace Novice
31. december 2007 - 11:16 #4
Selv tak og godt nytår.

>jeg kan få fat i sådan en i dag:D

Jeg har det ligesådan når der skal købes nyt: ;o))
Avatar billede thehomeboy Nybegynder
01. januar 2008 - 14:59 #5
Håber du kom godt ind i det nye år:D
Avatar billede justrace Novice
01. januar 2008 - 15:35 #6
Joh, det gik helt fint, tak. Omend et var lidt hektisk herinde: http://www.eksperten.dk/spm/812428

Se forresten mit indlæg her: http://www.eksperten.dk/spm/812509