Avatar billede zion Juniormester
30. december 2007 - 19:36 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Visning af film og billeder fra computer på TV

Hejsa!!

Jeg har kig på en ting der hedder "Apple TV" som gør at jeg via mit tv kan se de billeder og film jeg har på min computer. Problemet er, at den kun understøtter ting der kan vises/afspilles i Itunes.

Jeg søger derfor en anden løsning som f.eks. understøtter windows mediaplayer.

Er der en der kender en god løsning der gør at jeg kan se film og billeder fra computeren på mit tv uden at skulle sende en ledning fra computer til tv. Skal også kunne styre det via fjernbetjening i stuen.
Avatar billede mcaspersen Nybegynder
31. december 2007 - 01:21 #1
Du kan ikke sende dit billede trådløst fra din computer til din TV-skærm, men du kan godt få en infrarød fjernbetjening til din PC, det bruger man typisk på Microsoft Medie Center PC'er
Avatar billede zion Juniormester
31. december 2007 - 11:31 #3
Det var lige det jeg skulle bruge.

Hvis andre søger det samme kan der ses mere på denne hjemmeside

http://www.digitalentertainer.com
Avatar billede justrace Novice
31. december 2007 - 11:52 #4
De point var let tjent, jeg kendte den i forvejen,for jeg har selv bestilt en og skal hente på onsdag.

Tak og godt nytår.
Avatar billede justrace Novice
31. december 2007 - 11:58 #5
Det link reddede nytårs aften, for konen vendte mundvigende opad igen efter hun så det. De hang ellers en smule da jeg fortalte jeg havde bestilt en.
Avatar billede justrace Novice
03. januar 2008 - 16:49 #6
Så er den tilsluttet og kører. Den virker bedre end forventet. <:o))
Avatar billede justrace Novice
03. januar 2008 - 16:51 #7
Glemte lige noget. Den sparker røv. Held og lykke med din når du får fat i en.
Avatar billede zion Juniormester
03. januar 2008 - 18:59 #8
Har ikke bestilt endnu, men fedt du lige gad og melde tilbage.

Skal computer være tændt før det virker ?
Avatar billede justrace Novice
03. januar 2008 - 19:14 #9
Ja, hvis dine mediefiler ligger der på skal den selvfølgelig.

Jeg har en LaCie Etherdisk mini 250 gb, og den understøtter mediaserver, og skulle bare slås til, så dukkede den op på dimsens liste over enheder, så det er bare perfekt.

Hvad angår windows mediaplayer, så er det i den at du deler dit bibliotek og vupti, så kan "dimsen" se din pc's mediebibliotek. Skide genialt.
Avatar billede mogenslj Nybegynder
07. januar 2010 - 18:36 #10
Efter at jeg i december 2009 læste om dette emne købte jeg selv en Netgear Digital Entetainer EVA9150.
Jeg kan imidlertid ikke få den til at virke!
Når jeg fra computeren skal oprette forbindelse til enheden får jeg beskeden "No Digital Device(s) Detected". Jeg har prøvet alle de foreslåede ting.
På tv'et kan jeg se de biblioteker, jeg vil se billeder fra, men jeg kan ikke skabe kontakt!
Jeg kører Windows 7 og jeg har slået firewall fra og oprettet deling på de angivne mapper.
Er der én, der har et godt råd til mig?
Avatar billede justrace Novice
07. januar 2010 - 23:15 #11
Hold da op, den tråd havde jeg helt glemt. :)

Har siden købt 2 EVA 8000HD. :9, og 9150'eren er i store træk det samme, lige bortset fra N-trådløst og indbygget harddisk.

Hvordan er det du prøver at forbinde til den, og hvorfor?
Du skriver du har prøvet "de foreslåede ting", hvilke er det?

Når du kan se "bibliotekerne" vil jeg mene du skal kunne komme til dem, evt. ved at trykke på "Menu" på fjernbetjeningen når du har den markeret. Så kommer der en boks hvor du kan indtaste brugernavn o password. Sandsynligvis dit login til din PC.

7'eren kan godt drille lidt, og mener ikke den medleverede software kan køre på den.
Avatar billede mogenslj Nybegynder
08. januar 2010 - 08:26 #12
Jeg har forbundet med et Ethernet-kabel som forevist i guiden og er fremme ved "Install the Netgear Digital Entertainer....".
Herefter har jeg valgt de mapper, der skal deles. Herefter søges der i 10 sek. hvorefter jeg får forslagene til udbedring af problemet: 1: Disable firewall or shut it down. 2: Check that your Digital Entertainer is powered up and connected. 3: Check the connections to your router. 4: Click Try Again. 5: Try powering of, exit and rerun the software.
Alt det har jeg prøvet, men vil nu forsøge hele proceduren forfra på min Windos XP maskine. Jeg melder tilbage, når jeg har et resultat.
Avatar billede justrace Novice
08. januar 2010 - 09:44 #13
Helt ok.

Har du ikke en NAS (Netværksharddisk) ?
Ideen ryger lidt ved at din pc skal være tændt når du vil se film.
Avatar billede mogenslj Nybegynder
08. januar 2010 - 19:45 #14
Nej, jeg har ingen NAS; men Digital Intertainer har en HD.
Jeg kan fortælle, at jeg med succes har installeret Intertainer med forbindelse til min Windows XP computer. Jeg har endda fået den tilsluttet trådløst.
Det er blot ærgeligt, at det ikke virker på Windows 7, men det er vel noget, Netgear får rettet op på. Ellers skal jeg til at flytte mine 15.000 billeder og 24.000 musikfiler over til XP'en.
Men det er vel også til at leve med!
Du skal have tak for hjælpen. Selvom det var 2 år siden, du havde arbejdet med denne tråd, gik det jo fint. Jeg vil tildele dig 100 points.
Avatar billede justrace Novice
08. januar 2010 - 20:00 #15
Ok, men så skal du oprette et spørgsmål der hedder "Point til justrace" og linke her til, samt lave et link her til det nye spm. :) Lidt omstændigt, men det er så andre kan se hvad det går ud på vedr. regler på eksperten.

Så kan vi også fortsætte i den tråd hvis du har andet at spørge om ang. EVA'en.
Avatar billede mogenslj Nybegynder
09. januar 2010 - 07:32 #16
Det er da noget af en opgave, jeg har stillet mig selv! Jeg har dog fundet frem til, at jeg maximum bør tildele dig 60 points for et svært spørgsmål!!
OK, dette vil jeg i det mindste gøre; men hvordan gør jeg?
Oppe under min profil har jeg klikket på "Spørgsmål" og kommer frem til et vindue, hvor jeg kan skrive spørgsmålet. Jeg vælger kategori "Generelt IT" - "Video" og skriver som overskrift: "Visning af film og billeder fra computer på TV".
Hvordan indsætter jeg links?
Avatar billede justrace Novice
09. januar 2010 - 08:27 #17
Det kommer her, men ellers er det bare at højreklikke på "adresselinien" i IE og vælge kopier. Derefter sætter man det bare ind hvor det skal være: http://www.eksperten.dk/spm/812390#reply_7520675
Avatar billede mogenslj Nybegynder
10. januar 2010 - 12:15 #18
Kære justrace!
Jeg er ved at fortvivle totalt! Sikke et røre, jeg har forårsaget! Det er lige før det virker som noget kriminelt, jeg har gjort.
Jeg vil stadig gerne give dig points for din hjælp, men ellers ønsker jeg ikke at deltage i debatten om lovlighed. Jeg kan kun beklage, hvis jeg har overskredet reglerne og erkende, at jeg er for dum til at deltage i dette forum. Så jeg trækker mig ud, når jeg har givet dig, hvad jeg har lovet.
Du HAR fundet det nye spørgsmål, jeg har oprettet. Så er det vel i ét af dine indlæg, jeg skal besvare og give dig points?
Avatar billede justrace Novice
10. januar 2010 - 13:01 #19
Jeg skal bare lægge et svar ovre i det andet du har oprettet.

Ja men du har ikke gjort noget ulovligt, og fordi der er en enkelt der ikke kan se at du spørger om noget nyt i et allerede lukket spørgsmål skal du ikke tage dig af. :)

Den slags findes i alle fora på nettet.

Men gør noget helt andet, opret et nyt spm. men overskriften "Opsætning af EVA9150" eller noget lign. så skal jeg se at finde den, men du kan jo lige skrive her når det er gjort.

Derefter lægger du selv et svar i det andet, og tager point selv.

Derefter fortsætter vi bare i den nye tråd. :)

Der er nok også lidt flere ting omkring EVA'en jeg kan assistere med. (Sikkert mange da den kan meget mere end man tror).
Avatar billede mogenslj Nybegynder
10. januar 2010 - 14:16 #20
OK! Jeg har nu oprettet et spørgsmål med din anbefalede overskrift og lukket tråden med brok.
Avatar billede justrace Novice
10. januar 2010 - 14:30 #21
Helt fint. Kigger på det. :)