Avatar billede leif Seniormester
30. december 2007 - 14:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

domæne.dk/test proxyer til xx.xx.xx.xx/test

Hej,

Min overskrift er nok lidt kryptisk.

Men det jeg ønsker er at hvis jeg fx. skriver www.domæne.dk/test så laver den en proxy til 192.168.xx.xx/test således at folk udefra kun tilgår 1 domæne udefra, men reelt er siderne fordelt over flere interne Servere ?

Kan det lade sig gøre ?

/Leif
Avatar billede jogii Nybegynder
31. december 2007 - 19:30 #1
Nej. Domino kan ikke hente sider fra et andet sted og så sende det videre til en browser som om det var fra den selv. Ikke som standard. Jeg kunn forestille mig en agent, vistnok skrevet i Java, som gjorde det. Men det ville være lidt overkill. Domino serveren kan dog redirecte. Dvs at du skulle give adgang til den anden server udefra, hvorefter browseren så kontakter serveren via firewallens NAT. Men det er nok ikke det du vil.
Avatar billede leif Seniormester
01. januar 2008 - 18:07 #2
Nej, jeg ville nemlig lige netop ikke have flere servere på direkte udefra, da dette reelt ikke er en option.
Avatar billede jogii Nybegynder
01. januar 2008 - 22:48 #3
Findes der produkter der kan dette? Problemet er vel at hjemmesider skal laves om/fortolkes i proxy-forløbet. Jeg tror evt at en Apache med passende funktionalitet foranstillet vil kunne løse det, men jeg har ingen erfaring hermed.
Avatar billede leif Seniormester
01. januar 2008 - 23:23 #4
Jeg har ikke selv prøvet med Apache foran, men jeg har læst mig til at den har noget Proxy funktion, men jeg overvejer stadig hvad jeg skal gøre.
Avatar billede leif Seniormester
24. januar 2008 - 18:24 #5
Jogii, smid et svar.

Det blev lidt flere åbne HTTPS udefra og derved med lidt flere SSL certifikater.
Avatar billede jogii Nybegynder
24. januar 2008 - 18:49 #6
Nå, det var altså primært det som var galt. Men det skal nok være en full-blown proxy-server der ka nhåndtere dette.
Avatar billede leif Seniormester
24. januar 2008 - 21:47 #7
Hvad mener du med det som var galt ? At jeg ville undgå flere SSL certifikater ! Hvis det var det som du mente, så Ja. Men man kan ikke få alt for intet