Avatar billede pablopablo Nybegynder
30. december 2007 - 01:44 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

HttpHandler og web.config

Hejsa...

Jeg har lavet en dll / en HttpHandler i C# som jeg benytter i mit asp.net 2.0 webprojekt til håndtering af Flash / SWF filer.
Jeg har tilføjer dll'en som en HttpHandler i min web.config.

Det hele spiller borset fra når man er logget ind på sitet! Jeg har brugt den integrerede asp.net configuration til at oprette forskellige bruger niveauer. Og det er altså når man prøver at til en SWF fil, som ligger på en aspx side som ligger i en mappe som kræver rettigheder, at SWF filen ikke vises, trods brugeren er logget ind som den givne type.

Indtil videre har jeg kun tilføjer HttpHandleren i web.config filen som ligger i roden af projektet...idet jeg ønsker det skal virke ens for alle niveauer, har jeg også prøvet at tilføje den samme HttpHandler men forskellige parametre i default web.config filen...(forskellen ligger blot i, hvad variablen path sættes til...)
Jeg har også prøvet at rode med div. web.config filer, som ligger i hver mappe, som er knyttet til hvert enkelt niveau...men uanset hvad jeg prøver på...så vises FWF filen ikke..?? :(

I default web.config filen står følgende:

<httpHandlers>

<add verb="*"  path="*.swf" type="SwfAntiLeech.SwfAntiLeechClass, SwfAntiLeech"/>
    </httpHandlers>

Jeg har prøvet at kopiere denne linie og indsætte den flere gange, og blot ændret path til noget andet...fx..

<add verb="*" path="~/MembersFolder/*.swf" type="SwfAntiLeech.SwfAntiLeechClass, SwfAntiLeech"/>

Et eller andet sted burde det jo ikke være nødvendigt...men jeg kan se via Trace.axd og debug, at HttpHandleren ikke bliver kørt, end andre sider end dem som ligger i roden af sitet...trods de indeholder swf filer...

Håber meget i kan hjælpe mig men denne også ;)

Mvh.
Avatar billede pablopablo Nybegynder
30. december 2007 - 02:53 #1
aarrrhhhh!!! Har lige fundet ud af, at det er min firewall som er synderen!! damnit!! Dvs. ZoneAlarm...Hvordan pokker kan den blokkerer kun nogle af min siders request??

Anyways, ved I hvordan jeg fikset dette problem ... WebDev.WebServer.EXE er allerede tilføjet firewallen, men det hjælper åbenbart ikke noget...jeg har også prøvet at tilføjer den lokale url som min website kører på, men det kan den ikke finde ud af...

Nogle gode ideer?
Avatar billede nielle Nybegynder
30. december 2007 - 07:39 #2
Ingen ideer ... desværre.

Men det kunne lyde som om at du måske skulle flytte spørgsmålet til
http://www.eksperten.dk/spm/Sikkerhed/Firewalls/Personlige/
Avatar billede pablopablo Nybegynder
26. marts 2008 - 10:54 #3
lukker, benytter sygate firewall i stedet for zone alarm - det spiller!