Avatar billede gon Nybegynder
29. december 2007 - 19:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Pyramideformet tabel ?

Hejsa allesammen. Jeg har i forbindelse med et JavaServer Faces projekt brug for at præsentere noget data på en pyramide form.
Jeg havde tænkt at det skulle kunne gøres ved at skrive et HTML <table>.

Det skal se ud som følger:

________AAA________
_____BBB___BBB_____
___CCC__CCC___CCC__
DDd__DDD__DDD___DDD

Hvis i ellers kan følge mig. Er dette muligt i html ved hjælp af en standard tabel eller er der andre løsninger.

På forhånd tak.

KJ
Avatar billede w13 Novice
29. december 2007 - 19:36 #1
Det vil nok blive lidt problematisk med en normal tabel. Varierer dataene så meget, at det ikke kan laves som billede?
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
29. december 2007 - 20:15 #2
Mener du sådan her:

<table width="100%">
  <tr>
    <td colspan="10">&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
    <td colspan="4">&nbsp;</td>
    <td colspan="6">&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
    <td colspan="2">&nbsp;</td>
    <td colspan="4">&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
    <td>&nbsp;</td>
    <td colspan="3">&nbsp;</td>
  </tr>
</table>
Avatar billede gon Nybegynder
30. december 2007 - 02:10 #3
@w13 - ja - dataen dannes dynamisk for hver visning alt afhængig af brugerindput.

@fotograf - det er lidt derhen af men ikke helt nok. Jeg takker dog for indsatsen.

Jeg fandt selv en løsning.

LUkker.