Avatar billede thomasabcd Nybegynder
29. december 2007 - 12:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Optimere billedeload fra Flickr på side

Hej,

jeg bruger flickr.net (http://www.codeplex.com/FlickrNet) til at indsætte billede i et gridview på mine asp.net sider. Flickr.net pakker flickr-apiet ind i en dll. Det tager desværre af og til lang tid at hente billederne.

Er der en bedre måde at hente billederne, så resten af siden ikke står og hænger mens den kontakter Flickr og henter billederne? Jeg har overvejet noget client-side ajax-halløj, men en af fordelene ved at benytte Flickr.net er, at jeg blandt andet kan benytte mit gridview til at vise billederne og dermed nemt lave paging med mere. Hvis jeg laver det som client-side ajax, skal jeg selv igang med at lave paging etc.

Jeg har overvejet, om det ville være smartere at hente billederne  asynkront mens resten af siden loades eller er der en bedre måde? ... og hvis det er den asynkrone tilgang, der skal benyttes, hvordan gør jeg det så asynkront serverside?
Avatar billede f3rn Nybegynder
03. januar 2008 - 15:54 #1
Jeg tror godt du kan bruge et GridView med paging og det hele.
Hvis det er muligt så kunne du binde dit dataset til gridviewet uden at loade billederne.
Derefter kan du loade hvert billede asynkront med ajax. Der er mange måder du kan gøre dette på. Mit forslag er at anvende et javascript framework som f.eks. Prototype eller jQuery. Det er et spørgsmål om at sende requests til serveren, returnere billederne og indsætte dem. Enten kan du bruge en HttpHandler eller en almindelig aspx side til at levere billederne.
Avatar billede thomasabcd Nybegynder
16. februar 2008 - 10:08 #2
smid et svar
Avatar billede thomasabcd Nybegynder
16. februar 2008 - 10:36 #3
f3rn smid et svar
Avatar billede f3rn Nybegynder
16. februar 2008 - 14:14 #4
svar